י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יעמדו בפיתוי?

בממשלה טוענים: כך נשיג את תמיכת החרדים בתקציב

בקואליציה אמנם חגגו השבוע את העברת התקציב בקריאה ראשונה, אך לא מן הנמנע שבדרך, כשהתקציב יגיע לוועדות השונות, הממשלה תתקל בקשיים מבית, ובדיוק בשעה זו החרדים יהפכו לכלי משחק משמעותי בהעברת התקציב

בממשלה טוענים: כך נשיג את תמיכת החרדים בתקציב
אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

באולפני סוף השבוע חגגו את העברתו של תקציב המדינה, אף שעבר בשבוע החולף בקריאה ראשונה בלבד. הפרשנית הכלכלית קרן מרציאנו הסבירה באולפן 'חדשות 12' כי מדובר בתקציב שאינו מהפכני. לדבריה, "היו גרועים ממנו והיו טובים ממנו". עם זאת היא הדגישה את החשיבות בהעברת תקציב מדינה לאחר מספר שנים בהן לא עבר תקציב מסודר.

עוד הסבירה הפרשנית מרציאנו כי אמנם בקואליציה כעת צוהלים ובטוחים שהתקציב יעבור בקלות בקריאה שלישית, אך לטענתה דבר זה כלל לא מובטח. היא מסבירה כי כעת, לאחר שעבר בקריאה ראשונה, יעבור התקציב יחד עם חוק ההסדרים הנלווה לו לוועדות הכנסת השונות, שם מאוד יכול להיות שימצאו אי-אילו מורדים בקואליציה שידרשו לבצע שינויים מהותיים בסעיפים השונים, ויאיימו על העברתו של התקציב בקריאות הבאות.

לפי מרציאנו, לצורך התמודדות עם איום מסוג זה, נערכים בקואליציה להשתמש בחרדים, ככלי שיבטיח את העברת התקציב: קיצוץ בתקציב הישיבות שעומד על 20% וכן הכספים הקואליציוניים בגובה 300 מיליון שקלים שכעת חסרים, הם מספיק בשביל ליברמן ומשרד האוצר כדי לנהל מו"מ עם החרדים על תמיכה אפשרית שתסייע להעברת התקציב.

תקציב המדינה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד