ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חילופי חזנים בעולם הישיבות

היסטוריה: החזן המיתולוגי של פוניבז' לא ייגש השנה

הגאון רבי צבי אייזנשטיין הבעל תפילה הכי מזוהה עם הנוסח של ישיבת פוניבז' שניגש במשך עשרות שנים בימים הנוראים והגיע לגיל 93 בלעה"ר, לא ייגש השנה לפני העמוד. בעקבות כך חילופי חזנים בעולם הישיבות

היסטוריה: החזן המיתולוגי של פוניבז' לא ייגש השנה
הגר"צ אייזנשטיין בכל נדרי בשנה שעברה צילום: שוקי לרר

אחרי עשרות שנים, החזן המיתולוגי של ישיבת פוניבז' הגאון רבי צבי אייזנשטיין, ראש ישיבת 'תפארת ציון' בב"ב לא ייגש השנה לפני העמוד עקב חולשתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בהיסטוריה של עשרות שנים שכן הגר"צ אייזנשטיין ידוע בתפילותיו ובנוסח אותו החדיר לעשרות אלפי בוגרי הישיבה במשך למעלה משישים שנה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה, לראשונה עקב חולשתו וממרומי גילו 93 בלעה"ר לא ייגש לפני העמוד בראש השנה ויום כיפור. 

מי שייגש במקומו הוא בנו הרב שאול אייזנשטיין ששימש עד עתה כבעל תפילה בישיבת 'ארחות תורה', מי שיחליף את הרב אייזנשטיין בארחות תורה הוא הרב צבי שוימר (חתנו של הגר"צ אייזנשטיין) ששימש עד עתה כבעל תפילה בישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל, מי שיחליף את הרב שוימר בישיבת 'רינה של תורה' הוא הרב איראם ששימש כבעל תפילה בחיפה ועוד היד נטויה. 

הגר"צ אייזנשטיין הוא החזן המיתולוגי של פוניבז' שהחליף את הרב משה פורטמן ז"ל שהיה הבעל תפילה בישיבה מאז הקומה הישיבה, הרב אייזנשטיין שימש כבעל קורא מידי שבת בישיבה ובשנה האחרונה החליפו בנו. 

מדובר בבשורה עצובה לתלמידים ולבוגרי הישיבה שעד השנה לא ויתרו על תפילתו של הרב אייזנשטיין והם מקווים כי ברגע האחרון הוא שוב יוכל לגשת. 

 

הרב צבי אייזנשטיין ישיבת פוניבז ישיבת ארחות תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד