י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיד אחרי התקציב

מסוכן ליהדות: ההבטחה של בנט לנציגי הרפורמים

בשיחת זום עם נציגים רפורמים נשאל ראש הממשלה נפתלי בנט מתי יתחיל לפעול להכרה רפורמית בכותל. בנט לא היסס והשיב כי מיד לאחר שיצלח את התקציב, יתפנה לעסוק בנושאים אלו

מסוכן ליהדות: ההבטחה של בנט לנציגי הרפורמים
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

נפתלי בנט נועד בפגישת זום ביום שישי עם קבוצת מנהיגים של קהילות יהודיות בארצות הברית ונשאל בין היתר על דרישת הרפורמים לקבל מעמד והכרה ברחבת הכותל המערבי. בנט הבטיח לנציגי הרפורמים כי מיד לאחר העברת התקציב ממשלתו תהיה מסוגלת להתמודד עם נושא הרפורמים.

"מיד אחרי שהכנסת תאשר את התקציב והקואליציה תתייצב לפחות לעוד שנתיים, זה יהיה הזמן שבו נוכל להתחיל להתמודד עם נושאים מסובכים יותר", השיב בנט לנציג הרפורמי. כך פרסם העיתונאי האמריקאי יעקב קורנבלי באתר the forward.

בנט אמר למנהיגים יהודים אמריקאים ביום שישי כי "החזרת אווירה טובה בין ארה"ב לישראל וחיזוק התמיכה הדו - מפלגתית בישראל היא אחת משלוש המטרות העיקריות של ממשלת ישראל החדשה. הנושאים האחרים הם שליטה במגיפה, והעברת התקציב.

"הממשלה שלי לא מחפשת דרמות", אמר בנט בשיחת זום של 30 דקות עם מנהיגים בכירים בוועידת נשיאי הארגונים היהודים האמריקאים הגדולים, כך דיווח ה'פורוורד' ."אני רוצה להרגיע את העניינים. זה כל מה שישראל צריכה כרגע כדי לצמוח ולשגשג - קצת שקט ושלווה".

בנט כינה את הקמת הממשלה שהוא יוביל בשנתיים הקרובות "קואליציה של קבוצות מגוונות - התנגשות". בנט צוטט: "אבל ההתנגשות היא משהו שאני רוצה להפוך למטרה", אמר. "והמטרה הזו היא להראות כיצד אנשים שונים יכולים לעבוד יחד. והחדשות הטובות מאוד הן שזה באמת עובד".

לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני אמר בנט. "אני חושב שכולם מודעים לכך שאנחנו לא מכוונים לשום פריצת דרך פוליטית בעתיד הקרוב", אמר. "מה שאני לא רוצה זה ליצור אשליות של משהו שלא יקרה, ואז האכזבה יכולה ליצור השלכות שליליות".

בעוד שר הביטחון גנץ נפגש לאחרונה עם אבו מאזן ברמאללה, אמר בנט בפגישה הווירטואלית, כי הוא לא יפגוש את אבו מאזן מכיוון שהרשות הגישה תלונה נגד ישראל לבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג. "כמי שמגיע מעולם העסקים, כשמישהו תובע אותי, אני לא ממש נחמד אליו", הסביר.

כשנשאל על סוגיית מתווה הכותל, ציין בנט כי ברגע שהכנסת תאשר את התקציב הדו - שנתי, מהלך שייצב את הקואליציה לפחות בשנתיים הקרובות. "זה הזמן שבו נוכל להתחיל להתמודד עם נושאים מסובכים יותר".

בכיר במפלגות החרדיות אומר ל'בחדרי חרדים' בעקבות דבריו של בנט לרפורמים: "תהיה מלחמת עולם והרפורמים לא יקבלו הכרה בכותל".

רפורמים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד