ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ללא ניסיון צבאי

הרמטכ"ל האיראני לשעבר מת מנגיף הקורונה

באבוד רשעים רינה. באיראן מת מנגיף קורונה, מי ששימש כרמטכ"ל הכוחות המזוינים של צבא איראן במשך 27 שנים מונה לתפקיד ללא כל ניסיון צבאי מוקדם

הרמטכ"ל האיראני לשעבר מת מנגיף הקורונה
חסאן פירוזבאדי צילום: צילום מסך

מפקד בכיר במשמרות המהפכה לשעבר והרמטכ"ל לשעבר של הכוחות המזוינים באיראן, הגנרל חסן פירוזבאדי מת מנגיף הקורונה. כך דיווחה התקשורת באיראן ביום שישי.

הרמטכ"ל הנוכחי, הגנרל מוחמד באקרי, פרסם הודעת תנחומים למנהיג העליון עלי חמינאי, המפקד הראשי של הכוחות המזוינים של הרפובליקה האיסלאמית.

פירוזבאדי שימש יועץ צבאי בכיר של חמינאי וחבר במועצה החוקתית בזמן מותו. פירוזבאדי נולד בפברואר 1951 במשהד והיה לרמטכ"ל במשך 27 שנים עד 2016. כשחמינאי מינה אותו לרמטכ"ל הכוחות המזוינים ב-1989, לפירוזבאדי לא היה כל ניסיון צבאי, שכן לא שירת באף יחידה, אך עצם היותו יליד משהד, עיר הולדתו של חמינאי, הביאה למינויו.

במהלך השנים קידם ומינה המנהיג העליון חמינאי פקידים רבים ממשהד, כולל הנשיא החדש איבראהים ראיסי, המינויים הינם לפי מידת המאמנות אליו, לאו דווקא המקצועיות שלהם.

פירוזבאדי היה אחד הבכירים הבודדים באיראן ששמרו על תפקידם שנים ארוכות לאחר מותו של המנהיג העליון הראשון רוחולה חומייני. כאשר הוחלף בשנת 2016, רבים שיערו כי בריאותו היא הסיבה לכך, אך אתר שמרני ציטט את תמיכתו בהסכם הגרעין בשנת 2015, דבר שחמינאי כנראה לא אהב. כך דיווח אתר Iran International.

קורונה באיראן רמטכ"ל עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד