י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הרגשתי שנאה עצומה"

חובש כיפה הותקף כאשר צעד עם בנו לבית הכנסת

יהודי כבן 48 הותקף בעת שצעד יחד עם בנו בן ה-11 כשהם חבושים בכיפה אל עבר בית הכנסת המקומי בבריסביין, בירת קווינסלנד - אוסטרליה | לאחרונה האירועים האנטישמיים במדינה הפכו תכופים יותר ויותר

חובש כיפה הותקף כאשר צעד עם בנו לבית הכנסת
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

יהודי הוכה בפניו באוסטרליה על ידי תוקף שצעק לעברו קריאות בשבחו של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש, בזמן שצעד עם בנו לבית הכנסת ביום שבת בבוקר, כך דיווחו כלי תקשורת יהודיים במדינה.

התוקף צעק את ההערות האנטישמיות וביצע הצדעה נאצית לאחר שראה את האב בן ה-48 ובנו בן ה-11 צועדים עם כיפה לראשם, בשבת בבריסביין, בירת קווינסלנד. האיש ניסה להבין מה האנטישמי רוצה, בתגובה היא קיבל עוד צרור קללות ואגרוף בפניו.

"בהתחלה לא הבנתי מה הוא צועק, אבל כשהבטתי בעיניו הם התמלאו בשנאה כלפי", אמר הקורבן. "יכולתי להרגיש את שנאתו מופנית אליי עד לעצמותי. הוא נתן לי אגרוף בפנים ואז פשוט הלך משם". הגבר היהודי דיווח על האירוע למשטרת קווינסלנד. דובר המשטרה מסר כי השוטרים קיבלו תיאור של התוקף, וחקירה מתנהלת.

האירוע לא מפתיע, לאחר ששישה מתוך עשרה חברים בקהילות היהודיות בקווינסלנד, אמרו בסקר שנערך לאחרונה שהם חוו אנטישמיות, בזמן שקבוצות ניאו-נאציות הפכו לפעילות יותר ויותר בקווינסלנד.

סגן נשיא מועצת הקהילות היהודיות בקווינסלנד, ג'ייסון שטיינברג, אמר כי המשטרה מגיבה ומטפלת בתלונות, אך החוקים לא מרתיעים את הגזענים.

שטיינברג אמר כי אנשים לא מקפידים לדווח על אנטישמיות, בגלל החשש מפני גזענות רבה יותר מצד העבריינים או שהם מאמינים שהמשטרה לא יכולה לעזור.

בית כנסת תקיפה אנטישמית יהודים אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד