י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם ציבורי

"ההפקרות באילת חוגגת, אבל פרויקטור הקורונה בדרך לעיר אומן"

בזמן שמספרי המאומתים שוברים שיאים, אירועי ענק נערכים באין מפריע בניגוד לכל ההנחיות. המשטרה מתקשה באכיפה - והזלזול חוגג, בכירה במשרד הבריאות על נסיעת פרופ' זרקא לאומן: "יש ביקורת מקיר לקיר בעניין הזה. אפשר לחשוב שהסתיימו הבעיות פה שהוא טס לשם"

"ההפקרות באילת חוגגת, אבל פרויקטור הקורונה בדרך לעיר אומן"
קלויז ברסלב באומן-ארכיון צילום: יוסי גולדברגר

העיתון של המדינה מאשים: אירועי ענק נערכים באין מפריע בניגוד לכל ההנחיות. המשטרה מתקשה באכיפה - והזלזול חוגג.

עיתון 'ידיעות אחרונות' יוצא הבוקר בביקורת קשה נגד התנהלות המדינה בכל הנוגע לאכיפת ההוראות של הקורונה. במשרד הבריאות מגנים את הפאנג'ויה שנערכה חרף האזהרות של של ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. "אנחנו יותר מדי פתוחים", אמרה פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ל'ידיעות אחרונות'. "בשום פנים ואופן לא הייתי סוגרת את מערכת החינוך, אבל כדי שהיא תפעל כראוי אני חושבת שאנחנו צריכים להיות מאוד זהירים בתחומים אחרים ולכן אירועים כמו הפאנג'ויה הם באמת מיותרים. אם היו מונעים את הפאנג'ויה והמופע של עומר אדם, אני לא יודעת אם זו הייתה פגיעה כלכלית כל כך קשה, אבל הנראות היא העניין כאן".

אלא שבזמן הזה, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, מי שאמור היה לפקח על אירוע הענק, לא הגיע לאילת ובימים הקרובים הוא אף ירחיק עד אומן שבאוקראינה – במטרה למנוע שם את ההדבקה של הישראלים בחגים. במערכת הבריאות נמתחה ביקורת רחבה על המהלך השנוי במחלוקת. יתרה מכך, גורמים במשרד הבריאות מספרים כי היוזמה לנסיעה הייתה של פרופ' זרקא ושהוא אף התבקש לוותר עליה – אך לבסוף סרב.

"יש ביקורת מקיר לקיר בעניין הזה", אומרת בכירה במשרד הבריאות ל'ידיעות אחרונות'. "אפשר לחשוב שהסתיימו הבעיות פה שהוא טס לשם. וגם אם הוא יגלה שם בעיות – איזה יכולת יש לו להתמודד איתן מראש הוא מכניס את עצמו לסיטואציה שהוא לא יכול לתרום לה בשום אופן. בכנות? נראה שהסיבה היחידה היא תקשורת. ולפאנג'ויה הוא אפילו לא הגיע. נראה שזה יותר נסיעת יח"צ מאשר נסיעת עבודה עניינית".

גורמים נוספים שמכירים את פרטי הנסיעה מוסיפים כי בשלב הזה, ובעיקר בשל רמת התחלואה הגבוהה בישראל, אין הצדקה מקצועית אמיתית לנסיעתו. על פי המתווה שסוכם לנוסעים לאומן, כלל הנוסעים לאוקראינה יחויבו בבדיקת PCR ביציאה מישראל ובבדיקת בחזור.

פרופ' זרקא אמר בתגובה: "אני נוסע בברכתו של המנכ"ל, שר הבריאות וראש הממשלה. חובתי להיות במקומות בעייתיים ומורכבים. אתמול הייתי בסמי עופר. אין יותר טוב ממראה עיניים וגם משיח בגובה העיניים. התפקיד שלי, כמו בימי הצבא, להיות פיזית במקומות המורכבים, לייצר למידה, שיח, ואפשרות שינוי, ולא רק בתקנות ובחוקים".

אומן ברסלב סלמאן זרקא אילת ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד