י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התחלואה במוסדות החינוך

פרסום ראשון • ההורים זועמים: התלמידים החרדים נשכחו מאחור

זעם במערכת החינוך החרדי: ברקע העלייה החדה בתחלואה במוסדות והניסיון למדר את מוקדי ההדבקה, התראה בהולה לפני נקיטת הליכים נשלחה לשרי ממשלה ולראשי מערכת הבריאות, ע"י הורים לתלמידים חרדים, בה הם תוהים על העיכוב בחלוקת בדיקות ביתיות למרות ההבטחות 

פרסום ראשון • ההורים זועמים: התלמידים החרדים נשכחו מאחור
ילדים בדרך לבית הספר צילום: דוד כהן, פלאש 90

התראה בהולה לפני נקיטת הליכים נשלחה הבוקר (ראשון) לשרי ממשלה ולראשי מערכת הבריאות, בעקבות אי-חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות לגילוי נגיף הקורונה, לתלמידי ותלמידות החינוך החרדי, זאת, למרות הבטחת משרד החינוך לחלק ערכות ביתיות לבדיקת קורונה כדי למנוע הדבקה בקורונה בבתי הספר, ועל-אף החלוקה לתלמידים בבתי ספר לא-חרדיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עורכי הדין משה ליפל וצבי זקס שלחו את מכתב ההתראה לראש הממשלה נפתלי בנט, לרה"מ החליפי יאיר לפיד, לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ולפרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא.

במכתב טוענים עורכי הדין ליפל וזקס, כי אם הממשלה אכן חושבת כי הדרך למיגור הקורונה עוברת דרך ביצוע בדיקות ביתיות - לא ברור מדוע סמוק דמם של תלמידי ותלמידות המגזר החרדי, ומדוע משרדי הממשלה הסבורים שיש צורך לחלק ערכות בדיקה לתלמידי מערכות החינוך, לא נערכו במועד לחלוקת ערכות לתלמידי בתי הספר ותלמודי התורה במגזר החרדי בכלל, ובערים החרדיות בפרט.

השניים דורשים לקבל הבהרה: "האם ומתי בכוונתכם לחלק את הערכות לתלמידי ותלמידות המגזר, וכן הסבר לעניין העיכוב של החלוקה עד עתה לבני ובנות המגזר החרדי".

"ככל ולא נקבל מיידית תשובה המניחה את הדעת בעניין זה", הם מזהירים, "ניאלץ לפנות לאפיקים משפטיים, כדי לעמוד על זכויותינו ובכדי לשמור על בריאות ילדינו ומשפחותינו".

עורכי הדין מציינים כי הם הורים לבנים ובנות הלומדים בבתי הספר ובתלמודי התורה במגזר החרדי בבני ברק, וכי כמו כולם, הם ראו ערב פתיחת שנת הלימודים פורסם בעיתונות, כי משרד החינוך ומשרד הבריאות החליטו, כדי למנוע הדבקה בקורונה בבתי הספר, לחלק ערכות ביתיות לבדיקת קורונה.

לטענתם, למרות פתיחת שנת הלימודים לבנים בר"ח אלול תשפ"א (2021.8.8) ולבנות בתאריך 2021.8.24, עד עתה לא חולקו בבתי הספר לבנות ובתלמודי התורה לבנים ערכות בדיקה כאמור. גם התוכנית לביצוע בדיקות בשוב התלמידים לבית הספר לאחר ראש השנה לא מתקדמת וערכות לא חולקו.

השניים מצטטים את ההסבר של משרד החינוך על מטרת הבדיקות: "איתור מוקדם של תחלואה בקרב תלמידים באמצעות בדיקות שיתקיימו באופן עצמי על ידי ההורים לתלמידים בגילי 16 - 3 בביתם, ובכך יסייעו בצמצום התחלואה במוסד החינוכי לקראת החזרה מחופשת ראש השנה. אנו רואים חשיבות בביצוע הבדיקה לילדכם במהלך 24 השעות לפני ההגעה לבית הספר בהתאם להנחיות המופיעות בערכה".

הם מצטטים גם את הפירוט על איך מקבלים את הערכות: "במהלך הימים הקרובים, עד כ"ח באלול התשפ"א (5 בספטמבר 2021) משרד החינוך בתיאום עם השלטון המקומי יחלק ערכות הבדיקה מהירה מסוג אנטיגן במוסדות החינוך החרדי ובמוקדי חלוקה של הרשויות המקומיות על פי תוכנית שיפרסמו הרשויות".

עורכי הדין טוענים כי "עד לרגע זה לא קיבלו הורי התלמידים במגזר, בעיר בני ברק שבה מתגוררים החתומים מטה, ומבירור שערכנו גם בערים החרדיות האחרות - ערכות לבדיקה".

עוד מוסיפים: "התחלואה בערים החרדיות עולה מיום ליום, בכל ערב מתקבלות הודעות בקווי ההודעות של בתי הספר ותלמודי התורה על עוד ועוד כיתות אשר מפסיקות את הלימודים ונדרשות להיכנס לבידוד".

"לא ברור למה ממתינים קובעי המדיניות, ומדוע ערכות שמחולקות בתל אביב ובכל עיר אחרת בארץ אינן מחולקות לתלמידי החינוך החרדי", תוהים השניים.

"אם אכן סבורה הממשלה כי הדרך למיגור הקורונה עוברת דרך ביצוע בדיקות ביתיות. לא ברור איפה, מדוע סמוק דמם של תלמידי ותלמידות המגזר החרדי, ומדוע משרדי הממשלה הסבורים שיש צורך לחלק ערכות בדיקה לתלמידי מערכות החינוך, לא נערכו במועד לחלוקת ערכות לתלמידי בתי הספר ותלמודי התורה במגזר החרדי בכלל, ובערים החרדיות בפרט", הם הוסיפו לתהות.

"נודה להבהרתכם בדחיפות, האם ומתי בכוונתכם לחלק את הערכות לתלמידי ותלמידות המגזר, וכן הסבר לעניין העיכוב של החלוקה עד עתה לבני ובנות המגזר החרדי. ככל ולא נקבל מיידית תשובה המניחה את הדעת בעניין זה נאלץ לפנות לאפיקים משפטיים, כדי לעמוד על זכויותינו ובכדי לשמור על בריאות ילדינו ומשפחותינו", לשון מכתב עורכי הדין ליפל וזקס.

קורונה בדיקות מערכת החינוך התראה אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד