ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסיבה לדחייה

פינוי חאן אל אחמר: בממשלה מתגוננים

לאחר שאתמול הודיעו שהמדינה תבקש היום מבג"צ דחיה של חצי שנה בפינוי הכפר חאן אל אחמר - אחד משרי הממשלה טוען שהסיבה היא שאין רוב: "אין בממשלה הזו רוב לעניין הזה" | שר מ'תקווה חדשה', שהתחייבה לפנות, תקף את תומכי נתניהו: "הבטיחו שתוך ימים אחדים מפנים וזה לא קרה"

פינוי חאן אל אחמר: בממשלה מתגוננים
גדעון סער בחאן אל אחמר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מגיבים לביקורת: שרי הממשלה התייחסו היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לבקשת המדינה, מטעמם, לדחות את פינוי הכפר חאן אל אחמר.

מי שהגיבו היו שרי הממשלה מהצד הימני במפה, שרובם תקפו את ראש הממשלה הקודם נתניהו על כך שלא פינה. אחד מהשרים סירב להגיד מה הסיבה העיקרית לבקשת הדחיה, אך שר אחר טען שהסיבה היא  שפשוט אין רוב לפינוי בממשלה.

"זה לא סוד שאנחנו חושבים שהיה צריך לפנות אותו", אמר שר החקלאות עודד פורר, מ'ישראל ביתנו'. "בממשלה הזו יש את שר הביטחון, ראש הממשלה, והנושא הזה נמצא בסמכויות שלהם. נכון לפנות אבל אין בממשלה הזו רוב לעניין הזה".

שר התקשורת יועז הנדל מ'תקווה חדשה', מפלגה שהתחייבה בעבר לפנות את הכפר הבדואי הלא חוקי, התייחס בעיקר לביקורת מצד תומכי יו"ר האופוזיציה: "אני שומע טענות בקרב תומכי ביבי על חאן אל אחמר, זה מעניין כי אני זוכר שהבטיחו שתוך ימים אחדים מפנים וזה לא קרה".

'אנחנו קודם כל לא מבטיחים כלום, אני חושב שצריך לפנות את חאן אל אחמר. דעתי שהיה צריך לפנות את זה אתמול, ולפני שנה ולפני שנתיים. אבל זו לא המהות", הוסיף הנדל.

חאן אל אחמר יועז הנדל ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד