י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מתפללים מוציאים אותם מדעתם"

אומן מול אילת: מקלב תוקף את הפרויקטור

ח"כ מקלב תקף את פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא, ואמר: "עשרים וחמישה אלף במסיבת הדבקה המונית ופרויקטור הקורונה נוסע לאומן". עוד תקף הח"כ: "הבעיה של מדינת ישראל זה אומן, לא הייתה להם בעיה עם אלפים שנסעו לטורקיה, ליוון. תראו מה קורה בנתב"ג, לא אילת מדאיגה אותם - יהודים מתפללים מוציאים אותם מדעתם". צפו

אומן מול אילת: מקלב תוקף את הפרויקטור
אורי מקלב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה מסר נאום תקיף במליאת הכנסת, במהלכו תקף את פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא שטס לעקוב מקרוב אחרי התנהלות החסידים באומן ברקע העלייה בתחלואה, ואמר: "עשרים וחמישה אלף במסיבת הדבקה המונית ופרויקטור הקורונה נוסע לאומן".

"אנחנו לקראת הימים הנוראים והתפילות הוא מרכיב מרכזי", פתח מקלב את נאומו, "הציבור החרדי עושה מאמצים רבים למנוע את ההדבקות בין בתפילות בקפסולות בין בריחוק, אנחנו שומעים לגדולי התורה וההלכה בנושא הזה. אבל בשעה זו עשרות אלפים יורדים לאילת למסיבת הדבקה המונית, לפסטיבל שכול כולו הדבקה המונית. - כל אלה שיחזרו מאילת לא יצטרכו שום בידוד שום דבר חוזרים לכל הארץ מסתובבים ומדבקים את כל המדינה".

"אבל באומן יש הגבלות", הוסיף הח"כ, "אומן זה לא עשרות אלפים במסיבת הדבקה. הבעיה של מדינת ישראל זה אומן, לא הייתה להם בעיה עם אלפים שנסעו לטורקיה, ליוון. תראו מה קורה בנתב"ג, לא אילת מדאיגה אותם - יהודים מתפללים מוציאים אותם מדעתם".

"שואלים את שר הבריאות, הוא אומר 'לא נחה דעתי מאילת'. איפה האכיפה שם איפה? מה אתם רוצים מאומן, איזה מסירות של פרויקטור הקורונה, הוא נוסע לאומן לפקח על מה שקורה שם, אבל שיש כאן מתחת לפנס לא עושים כלום, הם ידביקו את כל המדינה", טען מקלב.

תשאלו את תושבי אילת, עשרות אלפים מגעים להדביק אותם. קופצים ממסיבה למסיבה מבריכה לבריכה 25 אלף סטודנטים. איפה שר הבריאות הפרויקטור שיטילו אכיפה. תראו איך המשטרה נערכת. זו שערורייה, אל מה המשטרה נערכת? לפיגועים ח"ו ולאיך יתקיימו התפילות בבתי הכנסת. זו בושה וחלימה שיש דבר כזה. איפה התקשורת נעלמת?", תהה חבר הכנסת מקלב.

אורי מקלב סלמאן זרקא אומן אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד