כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המדרשה החסידית שמעו דברי חיזוק אצל הרבי מסאדיגורה

תלמידי ישיבת 'המדרשה החסידית' בשיחת חיזוק במעונו של האדמו"ר מסאדיגורה: השפע והצלחה של הבחורים זה רק ברוחניות כי בגשמיות האחרים דואגים להם לכל צרכיהם"

המדרשה החסידית שמעו דברי חיזוק אצל הרבי מסאדיגורה
המדרשה החסידית אצל הרבי מסאדיגורה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מפגש מרומם ומחזק התקיים במעונו של האדמו"ר מסאדיגורה, אליו הגיעו תלמידי ישיבת 'המדרשה החסידית' בביתר, לשמוע דברי חיזוק כפי המסורת הנהוגה בישיבה עם פרוס ימי הרחמים לעלות ולהתברך מפי גדולי הדור. עוד מימי הנהגתו בקודש של האדמו"ר הקודם בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל, זכו התלמידים לשמוע מפי קדשו דברי חיזוק ולהתברך ממנו.

לאחר ששוחח עם צוות הישיבה ושמע מהם על העלייה של הבחורים בימי אלול, נשא האדמו"ר את משא הקודש לחזק את לבבות בחורי הישיבה להתעורר לתשובה.

האדמו"ר פתח בשאלה בעניין חובת התשובה: "יש להתבונן בעניין התשובה, דהנה מעיקרי התשובה הוא החרטה, ולכאורה אינו מובן מה שייך לצוות על כל אחד מישראל שעליו להתחרט על חטאיו, איך אפשר שיהיה ציווי על חרטה הרי זהו דבר המסור ללב,  והיה מקום לומר שהחרטה תגיע לאדם רק בהתעוררות עצמית, ואיך שייך ציווי על חרטה".

וביאר הרבי על פי דברי הבעש"ט זיע"א שהרהורי התשובה שבאים לאדם, הם מכוח הכרוז של הבת קול. והבת קול מכריזה בכל השנה לשוב בתשובה. והחרטה היא הרגשת הלב שמתעוררת בעקבות הבת קול.

"ביותר יש להתעורר מהכרוז העליון המעורר את האדם לתשובה בימים אלו ימי חודש אלול, דמבואר בספה"ק שתקופת הזמן הזאת נקראת "המלך בשדה", מאחר שהשי"ת כביכול מתהלך בינינו, וההתעוררות לתשובה גדולה ונשגבה יותר ויותר. יעזור השי"ת שתנצלו את הימים אלו כראוי, שיתקיים בכם "אני לדודי ודודי לי", שתזכו להתקרבות להשי"ת, ויעזור השי"ת שתתברכו בשפע ברכה והצלחה, שנת גאולה וישועה, תחל שנה וברכותיה" בירך כ האדמו"ר את בני הישיבה.

הרבי הוסיף: "וכשמברכים בחורים בברכת שפע ברכה והצלחה המכוון הוא רק ברוחניות, כי את עניני הגשמיות הרי מסדרים עבורכם הכל, ותפקידו של כל בחור הוא רק להוסיף את חלק הרוחניות,  לקחת את הכלים שנותנים לו הרמי"ם שיחי' וחברי הצוות המוסרים נפשם עבורכם, ועליכם רק לנצל את ההזדמנות הזאת על הצד היותר טוב, יעזור השי"ת שתתעלו מחיל אל חיל בתורה ויראת שמים", בדברים נרגשים אלו סיים האדמו"ר מסאדיגורה את דברי החיזוק לתלמידי הישיבה.

לאחר משא הקודש התברכו כולם בזה אחר זה כשהרבי מקבל כל אחד ואחד בסבר פנים יפות. כל הבחורים התברכו בברכת השנים ואף זכו לקבל צנצנת דבש כנהוג לסימנא מילתא ולשנא טבתא ברו"ג.

הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד