י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החרדי והערבי בשיחה ל'בחדרי'

האבא ו-3 ילדיו נתקעו בכפר ערבי שעתיים לפני שבת

חיים בן שמעון ושלושת ילדיו נתקעו שעתיים לפני שבת בדיר אל-אסד, כשעשן עולה מרכבם, בדרכו לבדיקת קורונה במג'ד אל-כרום. הצעירים הערבים הוציאו את הילדים מהרכב, הציעו שתייה, ותושב בשם גאד אף נתן את רכבו כדי שיוכלו לעשות את הבדיקה ולחזור עוד לפני שבת. גאד ושמעון בן חיים מספרים ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות האירוע

האבא ו-3 ילדיו נתקעו בכפר ערבי שעתיים לפני שבת
גאד וחיים בן שמעון. האירוע בדיר אל-אסד צילום: באדיבות המצלם

חיים בן שמעון, אב למשפחה חרדית, נתקע בדיר אל-אסד פחות משעתיים לפני כניסת השבת, כאשר התושבים הערבים מהכפר התגודדו סביב רכבו וצעקו לעברו כי הרכב עולה באש.

בן שמעון מספר ל'בחדרי חרדים' כי ביום שישי האחרון נסע עם שלושת ילדיו ממקום מגוריו, מעלות, לעבר מג'ד אל-כרום כדי לבצע בדיקת קורונה לבנו, אך רכבו העלה עשן והוא נתקע בדיר אל-אסד, מוקף בצעירים ערבים.

בן שמעון מתאר את מה שהתרחש: "השעה הייתה 17:10, יצאתי לדרך. ה'וויז' לקח אותי דרך דיר אל אסד, אך כשהגעתי לירידות של דיר אל אסד, ה'ברקסים' ממש התחממו. ראיתי מולי מחסום משטרתי, בקושי הצלחתי לעצור ואז אנשים מסביבי התחילו לצעוק לי שיוצא לי עשן ואש מהגלגלים".

"מיד יצאתי החוצה והם עזרו לי להוציא את שלושת ילדי שהיו איתי. הוצאתי מהר מתא המטען את המטף 'כיבוי אש' שיש לי, והתזתי על הגלגל והתברר שזה היה רק עשן. בינתיים אחד התושבים נכנס לרכב והסיע אותו לתוך החצר שלו. אנשים מסביב הציעו לי להתארח אצלם בבית עד שהרכב יתקרר, אך אני מאוד מיהרתי כי שבת נכנסה ב-18:35", מספר בן שמעון.

הוא מספר כי גאד, תושב הכפר, הוא זה שנחלץ לעזרתו. הוא מצביע על האיש בתמונה ואומר: "האדון הנחמד הזה, כששמע שאני ממהר לשבת, נתן לי את המפתחות של הרכב שלו בשביל שאסע למג'ד אל-כרום לעשות את הבדיקה לילד, ובינתיים הוא ישמור על הרכב עד שהוא יתקרר. אכן נסעתי, עשיתי את הבדיקה וחזרתי לרכבי שבינתיים התקרר. ברוך השם, הספקתי להגיע לבית שלי חמש דקות לפני הדלקת נרות".

גאד וחיים בן שמעון דקות לפני כניסת השבת

גאד, תושב דיר אל-אסד, מספר ל'בחדרי חרדים: "ראינו אותו כשהוא יורד עם הרכב. צעקנו לעברו שעולה עשן והוא עצר. הצעירים יצאו מהבתים והציעו לילדיו לשתות מים. שמענו שהוא ממהר אך לא היה לנו זמן להביא אותו למג'ד אל-כרום, ולכן הצעתי לו להשתמש ברכב שלי".

כששאלנו את גאד האם לא חשש שמדובר אולי בנער גבעות שמגיע לעשות פרובוקציות, הוא ענה: "מה פתאום. אנחנו כולנו אחים, כולנו בני אדם. זה הכול פוליטיקה ועניינים של פוליטיקאים - העמים עצמם חיים בכיף אחד עם השני. הפוליטיקאים הם אלו שעושים את כל הבלגנים".

דיר אל אסד מעלות ערבי יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד