ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא הבנו מה אנחנו שומעים"

הנכד מתאר את פטירת הסבתא: "משקרים אותנו בלי סוף"

אליאן פיטוסי, נכדה של חיה פריימן ע"ה, מתאר בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו, את מה שהתרחש במשפחה במהלך הימים האחרונים, מאז היוודע הבשורה על פטירת הסבתא וקבירתה, תוך טעות בזיהוי. "אנחנו מרגישים שפשוט משקרים אותנו בלי סוף, אין לנו שום תשובה לגבי מה קרה לסבתי"

הנכד מתאר את פטירת הסבתא: "משקרים אותנו בלי סוף"
אילוסטרציה צילום: unsplash

אליאן פיטוסי, נכדה של חיה פריימן ע"ה, מתאר בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו, את מה שהתרחש במשפחה במהלך הימים האחרונים, מאז היוודע הבשורה על פטירת הסבתא וקבירתה, תוך טעות בזיהוי.

"רציתי לשתף אתכם בסיפור שבשבילי אישית לא הגיוני שהוא בכלל קורה ב-2021 ואולי ממחיש מה קורה במדינה הזאת...", פותח אליאן את הפוסט המטלטל.

"הכול התחיל לפני שבוע, ב-28 באוגוסט, כאשר סבתי שחולה בדמנציה מתקדמת אובחנה כחולת קורונה. כאשר גילו שהיא חיובית החליטו לשלוח אותה לבית אבות בבני ברק, שבו יש מחלקה לחולי קורונה. הודיעו לנו על המעבר, הסבירו לנו לאן היא הולכת ואמי אישרה את הכול ושאלה איך היא מרגישה. נאמר לה שהיא מרגישה טוב ואין לה כרגע שום תסמינים. לאחר מכן אמי התקשרה שוב לבדוק את שלומה ואמרו לה שהיא אוכלת ושהיא בסדר גמור", מספר הנכד.

"לאחר יומיים מאותה שיחה מתקשרת לאימי עובדת סוציאלית ואומרת שהיא צריכה להגיע אלינו לבית מכיוון שקרה משהו מוזר ושסבתא נפטרה לפני 3 ימים! וזאת רק ההתחלה של הסיפור ההזוי הזה. מגיעות אלינו לבית עובדת סוציאלית, מנהלת בית האבות ורופאה של הבית אבות, ואם אינני טועה רופאה מחוזית, כך אמרה לנו... והן מספרות לנו שסבתא שלנו נפטרה בכלל לפני 3 ימים מקורונה בזמן שנאמר לנו שהיא בחיים והכל מעולה איתה". הוא מספר כי נאמר להם "שהיה בלבול עם שם של מישהי אחרת שמטופלת במקום ושקברו את סבתא שלנו כבר בבית קברות בבאר שבע. אנחנו כמובן לא הבנו מה אנחנו שומעים בכלל".

"הן ממשיכות ומספרות שמשפחה אחרת עשתה לה לוויה (מכיוון שחשבו שזאת אמא/סבתא שלהם). שאלנו איך דבר כזה קורה ואיך הגיוני שאף אחד לא בא לזהות את הגופה או איך בית האבות הקבוע שלה לא קיבל הודעה על פטירתה. לא קבלנו תשובות הגיוניות כל מה ששמענו זה 'אנחנו לא יודעים, עדיין בודקים'... יום אחרי שהתקשרנו, חקרנו וחיפשנו תשובות וגילינו שקשה מאוד למצוא אותם".

הוא מספר כי "הסיפור פתאום השתנה. עכשיו נאמר לנו שהדיירת שאיתה קרה 'הבלבול' בכלל ערירית, ללא משפחה וילדים. כששאלנו מי זיהה את הגופה - לא קיבלנו תשובה. אנחנו בקשר עם משרד הבריאות שלא מספק תשובות וגם כאשר אמרנו שמשהו פה לא נראה לנו ואנחנו רוצים לבצע נתיחה של אחרי מוות כי אנחנו כבר לא מאמינים פה לשום מילה, נאמר לנו שזה אפשרי אך רוב הסיכויים שלא נוכל לקבל מידע נכון מכיוון שעבר הרבה זמן מאז שהגופה נקברה . אנחנו מרגישים שפשוט משקרים אותנו בלי סוף, אין לנו שום תשובה לגבי מה קרה לסבתי וזה שורף לנו את הנשמה לדעת מה היא אולי עברה ושאפילו לא יכולנו ללוות אותה בצורה נורמלית לפי ההלכה בדרכה האחרונה ולשבת עליה שבעה בצורה נורמלית זה פשוט בלתי נתפס שקורה דבר כזה במדינת ישראל ב-2021. זה שובר את הלב לדעת שסבתא שלי קבורה בכלל בבאר שבע (בית האבות שלה באשקלון) ושאנחנו צריכים להוציא את הגופה לנתיחה אחרי המוות ולהפריע למנוחתה כי מישהו פה משקר אותנו בלי סוף".

הוא מציין גם כי "סבתי קיבלה זריקה שלישית שבוע לפני כל המקרה". עוד הוא טוען כי ."האחות בבית אבות הודתה בפנינו שכל הדיירים קיבלו את הזריקה לא טוב בכלל... אך לא הזכירו זאת בכלל וגם התייעצנו עם אחות שעובדת בתל השומר והיא אמרה לנו שזה לא הגיוני לקבור גופה מבלי לזהות את הנפטר... אנחנו ממש מרגישים שחרב עלינו עולמינו ואשמח אם תוכלו להפנות אותנו לאנשים שיכולים לעזור לנו בתהליך הכל כך מייגע הזה של למצוא תשובות כדי שנוכל למצוא אולי מעט שלווה ונחת לעצמנו ולסבתי זכרונה לברכה".

קורונה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד