י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כת עם גישה מיסיונרית

עיריית תל אביב הסירה פרסום של כת הסיינטולוגיה

עיריית תל אביב הסירה פרסום של כת הסיינטולוגיה, בעקבות פניית ארגון 'אור לאחים' לעירייה, במסגרתה הובהר כי מדובר בכת שהיא של עבודה זרה עם גישה מיסיונרית. ב'אור לאחים' מציינים כי לכת הסיינטולוגיה שלוחות רבות, המוסוות ב"ארגוני רווחה ושלום" שונים

עיריית תל אביב הסירה פרסום של כת הסיינטולוגיה
מרכז סיינטולוגיה צילום: גוגל מפות

עיריית תל אביב הסירה פרסום של כת הסיינטולוגיה, בעקבות פניית ארגון 'אור לאחים' לעירייה, במסגרתה הובהר כי מדובר בכת שהיא של עבודה זרה עם גישה מיסיונרית.

בחד מימי הקיץ הלוהטים פרסמה עיריית תל אביב כתובות של מקומות בעיר, בהם ניתן למצוא מקום ממוזג, למסתור ומנוחה והגנה מפני החום הכבד. אל הרשימה הזו השתרבב פרסום של מרכז הפעילות של כת הסיינטולוגיה.

הרב בנימין וולקן מנהל האגף למאבק בכתות בארגון 'אור לאחים', פנה אל חיים גורן מ"מ ראה"ע, והפנה את תשומת לבו לבעיה. הרב וולקן הבהיר כי מדובר בכת שהיא של עבודה זרה עם גישה מיסיונרית, וכמובן שאין היתכנות שעיריה יהודית "תזמין" אנשים לשם.

ב'אור לאחים' מציינים כי לכת הסיינטולוגיה שלוחות רבות, המוסוות ב"ארגוני רווחה ושלום" שונים. דו"חות ממשלתיים שונים ובארץ, דו"ח תעסה גלזר 1987, מציינים את הארגון ככת. בארגון מצטטים סקירת מודיעין של משטרת ישראל מ-1982 שהעלתה כי "קיימת בעיה עליה עומדים פסיכולוגים ופסיכיאטרים, והיא הקושי של חלק ניכר מעוזבי הכתות לשוב לחיים נורמליים… הנזקים הגדולים והממושכים ביותר נגרמו ע"י שלוש הכתות הבאות: סיינטולוגיה, הרא קרישנה וכנסיית האיחוד".

דו"ח תעסה גלזר שמינתה הממשלה ב-1987 לבדיקת נושא הכתות בישראל, קבע: "קיימות עדויות לא מעטות על רדיפת עוזבים בעיקר כשהללו יוצאים בפומבי נגד הסיינטולוגיה או כשהם מעיזים לדרוש החזר כספי".

הרב וולקן מציין בסיפוק כי מר גורן טיפל מיידית בפניה – והפרסום הוסר מיידית.

מיסיונרים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד