י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברכה לעם היהודי

הנשיא ביידן באגרת לרגל ראש השנה: "זמן לחשבון נפש"

כמו מנהיגים רבים בעולם, נשיא ארה"ב פרסם אגרת ברכה לעם היהודי ולמדינת ישראל לרגל ראש השנה תשפ"ב וכתב בין היתר: "הגיע הזמן לבצע חשבון נפש, לשאול את עצמנו שאלות שחורגות מעבר לאמונות האישיות שלנו"

הנשיא ביידן באגרת לרגל ראש השנה: "זמן לחשבון נפש"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם אגרת מיוחדת לראש השנה, וכתב כי יש להיאבק "נגד האנטישמיות בכל מקום ובכל דרך שהיא מתבטאת. ולחזק ולאשר מחדש את הקשר שלנו עם מדינת ישראל".

עוד כתב הנשיא האמריקני: "בראש השנה והימים שאחריו מחייבים את מי שחוגגים את החג, להביט פנימה ולהרהר על השנה שחלפה. הגיע הזמן לבצע חשבון נפש, לשאול את עצמנו שאלות שחורגות מעבר לאמונות האישיות שלנו: מי אני רוצה להיות? איזה סוג של מדינה אנחנו רוצים לייצר? איזה סוג עולם אנחנו רוצים ליצור?", כתב ביידן.

"זהו המסר והמתנה של ראש השנה היהודי - תזכורת ליכולת האינסופית שלנו לשנות את חיינו ולהתחיל מחדש. לשתף פעולה עם אלוקים ועם בני האדם, לבנות מחדש את הקהילות שלנו באמצעות אמפתיה, מעשי חסד וחמלה. לחפש לתקן, כשטעינו מערכינו. ראש השנה מביא יכולת לגשר על הפער בין העולם שאנו רואים לבין העולם שאנו מחפשים".

"במאמץ זה התקדמנו משמעותית, אך נשארה הרבה עבודה. להגן על עצמנו ואחד על השני מפני וירוס של פעם במאה שנה. לבנות מחדש כלכלה המספקת הזדמנות לכל האמריקאים. לא לתת לשנאה שום מקום בטוח, ולדבר בבהירות ובשכנוע נגד האנטישמיות בכל מקום ובכל דרך שזה מתבטא. לאשר מחדש את הקשר שלנו עם מדינת ישראל".

לסיום כתב ביידן: "שתהיה שנת 5782 שנה של בריאות, ריפוי והתקדמות. ויהי רצון שכולנו נרשם בספר החיים אני וג'יל (אשתו) מברכים את כל החוגגים את ראש השנה בארצות הברית, בישראל ובעולם. שנה טובה ומתוקה בריאה ושמחה".

ג'ו ביידן ג'יל ביידן ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד