י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משכורת רעב

איראן: מורים שמרוויחים 120 דולר בחודש, הפגינו

המשבר הכלכלי במדינה הפרסית: מאות מורים במדינה הפגינו במחאה על שכרם הנמוך | בממשל הקודם הבטיחו העלאה אך כעת עם כניסתו של ראיסי לתפקיד ההבטחה ככל הנראה לא תמומש

איראן: מורים שמרוויחים 120 דולר בחודש, הפגינו
אזרחים באיראן צילום: unsplash

מאות מורים איראנים הפגינו אתמול (ראשון) מחוץ לפרלמנט, במהלכה הם קראו קריאות מחוץ לאגף התקציב והתכנון כדי למחות על ביטול העלאת השכר על ידי הממשלה החדשה.

ממשל רוחאני לשעבר הסכים לדרישות של המורים להעניק להם תוספת שכר, והתייחס לכמה תלונות אחרות, אך ממשלת ראיסי החדשה הפסיקה את התקציב המיוחד למורים.

מסעוד מירקזמי, אחראי התקציבים והתכנון החדש, אמר כי "הממשלה לא יכולה פשוט להרשות לעצמה להגדיל את השכר, וביקר את הממשל הקודם על כך שהתחייב להעלות את השכר למורים.

הם קראו במהלך ההפגנה ביום ראשון קריאות נגד ההחלטה, וטענו כי שכרם החודשי עומד על כ-120 דולר, בעוד שההכנסה המינימלית הדרושה כדי להימנע מעוני היא 400 דולר, נתון שנציגי איגוד המורים אישרו בשבועות האחרונים כי הם דורשים שכל העובדים יקבלו לפחות סכום זה.

המורים המפגינים קראו, "עם תואר אקדמאי משלמים לנו משכורת קטנה". המשבר באיראן הגיע לאחר שהמטבע האיראני ירד פי 19 מערכו מאז 2017, בעוד המשכורות לא הועלו עם האינפלציה הדוהרת. פקידי ממשלה הודו כי עד 60 אחוזים מהאיראנים נפלו אל מתחת לקו העוני, ואינם יכולים להרשות לעצמם פריטי מזון רבים.

איראן מורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד