י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מאפשר לטיסות לצאת

הטליבאן מחזיק "בני ערובה" של אמריקאים

הטליבאן מחזיק בשישה מטוסים שנושאים אמריקאים ופליטים אפגנים "כבני ערובה" בשדה תעופה באפגניסטן, כך טען חבר הקונגרס מייקל מק'קול בריאיון ביום ראשון

הטליבאן מחזיק "בני ערובה" של אמריקאים
אפגנים מפונים מקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

הטליבאן מחזיק "בני ערובה" של אמריקאים בכך שאינו מאפשר לשש טיסות לצאת מהמדינה: מק'קול, הרפובליקאי חבר בועדת החוץ אמר לרשת "פוקס ניוז" כי הטיסות אושרו על ידי משרד החוץ האמריקאי לצאת אך הטליבאן לא מאפשר להם לעזוב את שדה התעופה.

"למעשה, יש לנו שישה מטוסים בשדה התעופה מזאר-אי-שריף, שישה מטוסים, שעליהם אזרחים אמריקאים עם המתורגמנים שלהם, והטליבאן מחזיק אותם כבני ערובה עם דרישות" אמר חבר הקונגרס למנחה כריס וואלאס.

"אנחנו יודעים שהסיבה לכך היא בגלל שהטליבאן רוצים משהו בתמורה. זה באמת הפך למצב של בני ערובה שבו הם לא מאפשרים לאזרחים אמריקאים לעזוב עד שהם מקבלים הכרה מלאה מארצות הברית", המשיך. מק'קול אמר כי מאות אזרחים אמריקאים עדיין ממתינים לפינוי מאפגניסטן מאז שארה"ב השלימה את הנסיגה הצבאית ב-31 באוגוסט, והביאה לסיומה של המלחמה בת ה-20 שנה.

מק'קול זעם על הנשיא ביידן, "זאת הייתה הבטחה שהנשיא נתן" בהתייחסו להבטחה להוציא את כל האמריקאים. "אמרתי כל הזמן, לנשיא הזה יש דם על הידיים. ובשבוע שעבר היו לנו 13 חיילים שחזרו הביתה עם ארונות עטופים בדגל" בהתייחסו לפיגוע של דאעש בשדה התעופה בקאבול.

טאליבן ארצות הברית בני ערובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד