י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קריאות לשר להתפטר

הבריחה מכלא גלבוע: "אירוע חמור ביותר"

לאחר שהתגלה כי שישה מחבלים הצליחו להימלט מכלא גלבוע על ידי חפירת מנהרה, באופוזיציה הימנית מתייחסים לאירוע ומגיבים: "על המערכת לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לאוטונומיה לה זוכים המחבלים" | בנוסף, אחד מהח"כים אף קרא לשר לביטחון פנים להתפטר

הבריחה מכלא גלבוע: "אירוע חמור ביותר"
כלא גלבוע, ארכיון צילום: פלאש 90

בצל הודעות השמחה על הבריחה מאירגוני הטרור, חברי האופוזיציה התייחסו הבוקר (שני) לאירוע הבריחה של שישה אסירים ביטחוניים מתא הכלא בגלבוע וסימנו את האחראים.

חברי הכנסת התייחסו אל ה"אירוע החמור", וטענו שהשר לביטחון פנים עמר בר לב צריך להסיק את המסקנות ולהתפטר מתפקידו בעקבות האירוע. במקביל, ראש הממשלה בנט שוחח עם בר לב על האירוע.

"‏אירוע הבריחה שבוצע היום לא יכול היה להתאפשר אלמלא תנאי הכליאה המפנקים להם זוכים מחבלים בכלא הישראלי", טען יו"ר 'הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. "אוטונומיה כמעט מוחלטת שמאפשרת להם לעשות הכל בין כותלי הכלא".

"הלקח העיקרי חייב להיות החמרת תנאי הכליאה ופיקוח הדוק על הנעשה בתוככי הכלא. זה נכון מוסרית וכפי שמתברר היום גם ביטחונית", הוסיף סמוטריץ'.

גם חבר הכנסת איתמר בן-גביר התייחס לאירוע, וקרא לבר-לב להתפטר: "תנאי הכליאה המשופרים למחבלים והכניעה לדרישותיהם מחשש להסלמה, מנוצל על ידם לבריחה. השר לבטחון פנים עמר בר לב צריך להסיק מסקנות מהמחדל שקרה ולהתפטר".

"טוב מאוחר מאף פעם, תנאי הכליאה של המחבלים צריכים להיות נוקשים וכעת הזמן להחמיר בתנאי הכליאה", קרא בן-גביר, וחברת הכנסת מיכל וולדיגר הצטרפה: "בריחת אסירים מהכלא, כל שכן מחבלים, זהו אירוע חמור ביותר. יש לבודקו לעומק ולהסיק מסקנות".

"על המערכת לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לאוטונומיה לה זוכים שלא בצדק, המחבלים בבתי הכלא", כתבה חברת הכנסת מ'הציונות הדתית'.

בריחה מהכלא עמר בר לב בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד