י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא נותנים מנוחה להולכים

ערב ראש השנה: 150 מצבות נופצו וחוללו

ערב ראש השנה תשפ"ב התגלה חילול קברים המוני בבית העלמין היהודי בארגנטינה. לפחות 150 מצבות נופצו והושחתו. בקהילה היהודית קוראים לרשויות לשים סוף להתנכלות החוזרת ונשנית

ערב ראש השנה: 150 מצבות נופצו וחוללו
ונדליזם בבית העלמין בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

למעלה ממאה חמישים מצבות נופצו וחוללו בבית העלמין 'לה טבלדה' בבואנוס איירס שבארגנטינה, מהגדולים בעולם, הסובל מגניבות והשחתות פעם אחר פעם. הקהילה היהודית בארגנטינה - 'אמיא', קוראת לרשויות הביטחון במדינה להגביר את האבטחה באיזור, ולמצות את הדין עם הפושעים.

הרב אליהו המרה, נשיא וועד הקהילות אמר ל'בחדרי חרדים' כי "אנחנו עדיין לא יודעים מי האנשים, הם באו לזרוע הרס וחורבן, הם הרסו מלא קברים, אנחנו ממתינים לחקירת המשטרה, הגשנו מיד תלונה".

הרב אליהו המרה.

זו איננה הפעם הראשונה שקברי יהודים מחוללים בארגנטינה. כזכור אלמונים נכנסו לבית הקברות היהודי בברזאטגוי - ארגנטינה, בשעות הבוקר המוקדמות של דצמבר אשתקד, הרסו את אחד הקברים שנמצאים בו ואף החלו לחפור במקום.

מטעם ארגון הגג היהודי AMIA נמסרה אז תגובה לתקשורת: "אנו מגנים את האירוע המצער הזה וכל סוגי התקפות אנטישמיות, אנו קוראים לרשויות לחקור את המקרה ולהביא לכל הצעדים הנדרשים לשמירת צביונו הקדוש והדתי של המקום".

יהודים ארגנטינה חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד