כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נהרסו מצלמות ומכשירי מעקב

סבא"א מאשימה: ישראל פגעה בציוד שלנו באיראן

דו"ח של סבא"א מאשים: תקיפה ישראלית באתר גרעין איראני הובילה לפגיעה במצלמות ומכשירי מעקב של הארגון, המיועדים לפיקוח אחר הפעילות האיראנית באתר גרעין במקום

סבא"א מאשימה: ישראל פגעה בציוד שלנו באיראן
pixabay

הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פרסמה דו"ח ובו היא טוענת כי ציוד מעקב שלה נפגע בתקיפה שמיוחסת לישראל באתר גרעין באיראן בחודש יוני האחרון. על פי הטענה, בתקיפה באתר לייצור צנטריפוגות בעיר כראג' באיראן נהרסו מצלמות ומכשירי המעקב של הסוכנות.

בדו"ח, המיועד לקהילה הדיפלומטית, צוין כי המתקפה באתר הובילה לפגיעה קשה ביכולות המעקב של הסוכנות אחר הפעילות האיראנית במקום. זאת לאחר המשטר האיראני אסר את כניסתם של אנשי הסוכנות לאתר עוד בחודש פברואר. עם זאת, נמסר כי המשטר התיר את המשך הצבתן של מצלמות במקום.

כמו כן, בדו"ח צוין גם כי הממשלה החדשה באיראן ממשיכה להעלות באופן דרמטי את רמת הייצור של אורניום מועשר, תוך שהיא מונעת את הבקרה של סבא"א - דבר המקשה עוד יותר על מאמציהן של מדינות המערב להחיות את הסכם הגרעין מ-2015. בתחילת חודש יוני הטילה איראן את האשמה למתקפה על ישראל.

כזכור, בחודש יוני האחרון דווח על תקיפת מל"ט בבניין הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, שנמצא בעיר כרג' מערבית לטהראן. הטלוויזיה האיראנית דיווחה שהתקיפה סוכלה ושלא היו נפגעים בנפש או נזקים. הסוכנות, שמנהלת ומפקחת על תוכנית הגרעין הצבאית והאזרחית של איראן, ממוקמת סמוך למבנה שבו מייצרת טהראן את החיסון האיראני לקורונה.

איראן גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד