י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקים עולה של תורה

הגאון רבי אברהם עמר זצ"ל מראשי ישיבת 'אור ברוך'

הגאון רבי אברהם עמר זצ"ל מראשי ישיבת 'אור ברוך' בירושלים, הלך לעולמו בראש השנה, כשהוא בן 81 בפטירתו. 'בחדרי חרדים' על דמותו של הגאון הצדיק שהרביץ תורה כבר במרוקו

הגאון רבי אברהם עמר זצ"ל מראשי ישיבת 'אור ברוך'
הגה''צ רבי אברהם עמר זצ''ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בתחושה של אבל וצער גדול, הגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי אברהם עמר זצ"ל, מי שהקים עולה של תורה במשך עשרות בשנים וזכה להקים דורות של תלמידי חכמים בעולם הישיבות הספרדי, מאז הקמת ישיבת "אור ברוך", נסתלק לבית עולמו לאחר מסכת של ייסורים קשים בחמש עשרה שנותיו האחרונות כשהוא בן 81 שנים בפטירתו.

הרב זצ"ל נולד בשנת תש"א במקנס שבמרוקו, לאביו הרה"צ רבי מרדכי עמר זצ"ל. את משנתו קנה בתלמוד תורה אצל רבותיו שבמקנס הגאון רבי יצחק סבג זצ"ל וכבר בצעירותו נועד לגדולות, נודע מנעוריו כמתמיד ושקדן ועובד ה'.

בהיותו בן שמונה עשרה, כבר מינוהו לר"מ בישיבת טנג'יר שבמרוקו, כשאז למדו בה האריות שבחבורה, ביניהם ידידו, בעל העיון המבריק, הגאון החריף חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל, ר"י "נוה שלום" ועם השנים נקשר לרבותיו הגדולים הגה"צ רבי רפאל ברוך טולידנו, שלימים נשא את נכדתו הרבנית תחי', בתו של הרה"צ רבי שלמה טולידנו זצ"ל, אביהם של רבי גבריאל ורבי מיכאל טולידנו, ראשי ישיבת "אור ברוך".

כשעלה לישראל, קבע את לימודיו בכולל 'חזון איש' ושם נודעה גאונותו ושקדנותו בתורה עד שנקרא 'ארי שבחבורה'. לאחר מס' שנים זכה להקים יחד עם גיסיו הרבנים לבית טולידנו, את הישיבה לצעירים "אור ברוך", שהיה לו חלק בלתי נפרד אז בהקמת עולם הישיבות הספרדי, כשידע בגאונותו ובחוכמתו להכיר את הצורבים הצעירים וכך הקים דורות של תלמידי חכמים מהעולם הספרדי אשר זוכרים לו חסד נעורים וזוקפים לזכותו את כל תורתם.

במשך השנים זכה ללמוד בחברותות בבני ברק ובירושלים עם גדולי ישראל זצוק"ל, שהיו משתעשעים עמו בלימוד התורה.

בעשרים וחמש שנותיו האחרונות חלה ונחלש ובעת האחרונה החמיר מצב בריאותו. הכל התפללו להחלמתו המהירה, ילדיו ובני משפחתו לא משו ממיטתו כשרעייתו הרבנית הצדקנית תחי', עומדת לצידו ודואגת כל אותן השנים במסירות עד אין קץ, אולם מצבו הבריאותי התדרדר וביום ראש השנה הראשון השיב את נשמתו הטהורה לבוראה, כשהוא בן פ"א שנים, ביום שבו נולד, כפי שנאמר שהקב"ה ממלא את שנותיהם של צדיקים, כשבני משפחתו בסמוך למיטתו זעקו 'שמע ישראל'.

הניח דור ישרים מבורך, את רעייתו הרבנית תחי', את בניו וחתניו, הרבנים הגאונים, תלמידי חכמים; רבי מרדכי ורבי שלום, חתניו: הרב ששון חזן, ר"מ ישיבת 'ראשית חכמה', הרב זאב שוורץ, מרבני 'בית חלקיה', הרב יצחק שרם מישיבת 'מסילת התורה', הרב ישועה וקנין, הרב דוד פרץ, 'רבה של פנמה'. נכדים ונינים בני תורה, הולכים בדרך ה' וממשיכים בדרכו המופלאה, בהם מרביצי תורה ויראה.

מיד במוצאי ראש השנה, הבשורה המרה פשטה מיד בכל מקום ומקום כשהמוני בית ישראל מביעים את הכאב והצער בעקבות החלל הגדול שנוצר עם הסתלקותו.

מסע הלוויה יתקיים הערב מוצאי ראש השנה בשעה 23:00, מישיבת 'אור ברוך' ברחוב בית וגן בירושלים, להר המנוחות, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישיבת אור ברוך הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד