ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברקע פתיחת משפטו

המחבל שרצח 130 איש דורש יחס "כמו לבני אדם"

הרוצח הגדול מאז מלחמת העולם השנייה, המחבל סאלח עבד א-סלאם שהיה מעורב במתקפת הטרור בפריז טוען עם פתיחת משפטו כי: "מתייחסים אלינו כמו כלבים"

המחבל שרצח 130 איש דורש יחס "כמו לבני אדם"
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

הרוצח הגדול מאז מלחמת העולם השנייה - המחבל היחיד שנותר בחיים מהפיגועים בפריז ב-2015, מתלונן כי הוא וחבריו הנאשמים "מקבלים יחס של כלבים" הוא צעק בבית המשפט, "תתייחסו אלינו כמו אל בני אדם".

סאלח עבד א-סלאם ו-19 נאשמים נוספים עומדים לדין בפריז בגלל הפיגועים בהם נהרגו 130 בני אדם. המשפט, שצפוי להימשך תשעה חודשים, החל ביום רביעי האחרון.

המחבלים הם מארגון המדינה האיסלאמיסטית (דאעש), ולקחו חלק בפיגועים הקשים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה בצרפת. הנאשמים לקחו חלק במתקפת הטרור בעיר בנובמבר 2015, שבה רצחו מחבלי דאעש כ-130 בני אדם ופצעו עוד יותר מ-350.

במהלך המשפט יתקיימו יותר מ-140 ימי דיונים בהשתתפות כ-330 עורכי דין של 300 קורבנות, ועדות של פרנסואה הולנד, שהיה נשיא צרפת כאשר אירעו הפיגועים. סאלח עבד א-סלאם בן 31, מואשם במתן תמיכה לוגיסטית למחבלים. הוא נמלט מזירת הטבח לאחר שנטש את חגורת ההתאבדות שלו.

האיש היה המבוקש ביותר באירופה באותה תקופה, הוא נלכד כעבור ארבעה חודשים בבירת בלגיה, בריסל, לאחר קרב יריות עם המשטרה. מאז סירב לשתף פעולה עם חוקרים צרפתים. הוא שתק לאורך כל המשפט שנערך לו בבלגיה בשנת 2018 לפני שהוסגר לצרפת.

המחבלים שהיו חמושים בחגורות נפץ, תקפו ברים ומסעדות ופתחו באש במועדון הבטקלאן, שם נערכה באותה העת הופעה והמקום היה עמוס באנשים. מחבל נוסף התפוצץ ליד אצטדיון כדורגל בשעה שבמקום שיחקו נבחרות צרפת וגרמניה.

דאעש פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד