י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנה חדשה

לייבל'ה מסכם את ראש השנה - ואומן תשפ"ב

והשבוע בלייבל'ה, לאחר שבוע הפסקה: לייבל'ה מסכם ראש השנה גם באומן, היכן בוז'י הרצוג קרא את ההפטרה? מי העיתונאי החרדי שהוקפץ לפושקינה? היכן התפללו הידוענים? מה חיפש מיקי זוהר באומן? מי הביא ספר תורה למניין בו נטלו חלק פעיל קובי אריאלי והמשפטן החרדי הנודע? והאם הכתב הכתום של ישראל היום יסלח על הטעות של 'כאן 11'?

לייבל'ה מסכם את ראש השנה - ואומן תשפ"ב
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא הספיק בערב ראש השנה לסכם את השנה החדשה וזאת משום עומס רב בעבודתו, בנוסף למטלות המשפחתיות של ערבי החגים. לייבל'ה יכול לספר לכם כי הוא צעד לבית הכנסת בראש השנה עם ה'תו הירוק' בשמחה רבה: הנה סוף סוף הוא יוכל להתפלל כמו שצריך בתוך בית כנסת ועוד באישור. למגינת לבו של לייבל'ה, לא ביקשו ממנו את התו הירוק בכניסה והוא נעלב עד עמקי נשמתו. בצר לו פנה לייבל'ה למניינים אחרים שכן מקבלים את התו, אך עד שמצא, לקח הרבה מאוד זמן.

לייבל'ה שמח לשמוע מכמה חברים שלו שסיימו את התפילה ב 9:37 בבוקר, לאחר שהתחילו בנץ והספיקו גם ללחוץ ידיים וגם לחזור הביתה. 

במניינים שלייבל'ה ביקר בהם הוא ראה את נשיא המדינה האהוב שלנו יצחק הרצוג: לייבל'ה ראה את הנשיא מתפלל בבית הכנסת 'אוהל נחמה' בשכונת רחביה, לייבל'ה שמע איך שבוז'י קרא את ההפטרה ביום הראשון של ראש השנה כבקי ורגיל עם כל הטעמים והמתלא בנחת. לייבל'ה לא ידע שהנשיא הוא גם לוי אך כשראה את בנו רועי חיים הרצוג, נוטל את הידיים לכהנים שנשאו את כפיהם הוא הבין שיש פה תואר הרבה יותר ארוך "יצחק בוז'י הלוי הרצוג נשיא המדינה".

במניין אחר בירושלים במתנ"ס רחביה ראה לייבל'ה את איש הרוח והבידור קובי אריאלי ששימש כבעל תפילה, בעל תוקע וכל מה שצריך. מי שהביא ספר תורה למניין היה הפרקליט והטוען הרבני ישראל ענדען שהגיע מבית שמש בערב החג. במקום נצפה גם מנכ"ל עיתון 'משפחה' יהודה נחשוני ועוד עיתונאים. 

את ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ראה לייבל'ה בערב ראש השנה באומן. זוהר ורעייתו נצפו בשבת שקודם החג בעיירה אומן שם שהו לצד אלפי החסידים שבאו לקיבוץ הקדוש. השניים סעדו במלון 'אורות' ואכלו ממיטב האוכל היהודי.

גם ראש העיר אלעד ישראל פרוש הספיק להמריא בערב החג ולחזור מיד לארץ לאחר שהחלים מהקורונה. פרוש התפלל בארץ גם בבאיאן וגם בתפילות הארוכות ברחמסטריווקא.

מי שהיה המסמר של אומן הוא העיתונאי המוכשר עקיבא וייס, החרדי הכי מזוהה עם 'כאן 11' שנשלח על ידי התאגיד לבדוק את רמת הקורונה באומן. וייס עמד בפושקינה וצעירי הברסלבים כמובן נתנו את קולם במהלך השידורים עד שגאולה אבן סער כמעט ולא שמעה את עקיבא שלנו.

את אביהם של הרוגי מירון יוסף דוד ומשה מרדכי אלחדד ז"ל והחזן של הקלויז המיתולוגי באומן הרב נחמן אלחדד, ראה לייבל'ה מזכה את הרבים בחלוקת ספר ליקוטי מוהר"ן שהוקדש לעילוי נשמת הקדושים.

את הרב פרלמוטר המיתולוגי מהכנסת אורחים רשב"י במירון ראה לייבל'ה בתמונה מדהימה מול השוטרים האוקראינים שהגיעו לשמור על הסדר בתיקון הכללי. הרב פרלמוטר בירך את השוטרים ונפנה לדרכו.

את הקלרינט ר' חיליק פראנק מתכונן לראש השנה בצל רבו ונצפה לומד ב'היכל התורה' החדש שהוקם השנה באומן יחד עם הפרויקטור של אומן נחמן בנשעיה.

את אמן הרגש והקומזיצר של ניו יורק דובי מייזלס ראה לייבל'ה בדרך לאומן יחד עם האורגניסט דן שטרן. השניים התפנקו במחלקת הביזנס המורחבת כיאה וכראוי.

גם כל אנשי המוזיקה החסידית מיואלי דוידוביץ, מנדי גולדברג, הרשי סגל, מינצברג ובלטי נצפו במוצאי החג בתמונה קבוצתית. 

את ראש ישיבת "אורייתא" הרב דוד שפר שהגיע לשבת שלפני ראש השנה לעיר אומן בשיחה עם הנגיד ר' שלמה פעדער בעל הכנסת אורחים באומן.

ויש את החסידים שחזרו מאומן עם השפעות: לייבל'ה ראה את העסקן הברסלבאי ר' דוקי גרינוולד חוזר בטיסה לארץ ואחד הנוסעים לקח את השטריימל וחבש לאחר שקיבל השפעות אצל רבנו. 

איש התקשורת הנודע והבכיר ישראל כהן התפלל את כל התפילות בויז'ניץ. על פי יודעי דבר כהן הגיע מוקדם עוד לפני 'פסוקי דזמרה' שנמשך זמן רב, אך קודם לכן בערב החג הגיע כהן לקבל רימון ולהתברך יחד עם בנו הגדול אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. כהן כתלמיד מובהק של רשב"ם, ישב כעבד בפני רבו וקיבל רימון וברכה.

גם את חיים כהן המשנה לראש העיר ירושלים ראה לייבל'ה בבית הגר"ח מתברך לשנה החדשה.

לייבל"ה מקפיד לא לשמוע רכילות ערב ראש השנה, אך לייבל'ה מפרסם מיד במוצאי מחשש לחטא ואשוב: לייבל'ה שמע שיש מחלקות גדולה סביב זכיה של משרד פרסום מסוים במכרז לפרסום של אחת מקופות החולים, בין המשרד הפורש לבין המשרד החדש שזכה ומפעיל איתו עוד משרד. הדיונים הם סביב המחזור הכספי הנדרש במכרז וממשיך במספר השנים שנדרש כוותק לקיום המשרד. לייבל'ה רק הבין בין השורות, שציוץ ששוגר לאחד הציצנים גרם לברדק והביא לפתיחת הדיונים שגיעו לכאורה לכדי עורכי דין ודיונים רבים.

לייבל'ה כידוע מקפיד לא רק לקרוא את עיתונות החרדית, אלא גם ללמוד את הנכתב בין השורות. לייבל'ה פתח השבוע את עיתוני יתד נאמן והמבשר וקרא את הכתבה על פתיחת השנה במוסדות החינוך בירושלים. לייבל'ה שם לב כי בעוד 'יתד נאמן' הביאו את נאום העוקצני של גפני שנשא במוסדות פתיחת שנה שם נכתב:" נשמח לתמוך בך בבחירות הקרובות, "אבל" הנושא על הפרק".

בעיתון 'המבשר' המילה "אבל" שהייתה בנאום המקורי נעלמה ורק נכתב:" נשמח לתמוך בך בבחירות הקרובות. הנושא על הפרק". בנוסף השמיט עיתון המבשר גם עוד כמה שורות בנאום שגפני אמר על ליאון בעניין שכונות מעורבות, אך ב'יתד נאמן' זה פורסם.

לייבל'ה הגיע גם לציון הרשב"י במירון לאירוע מיוחד עם המשפיע ר' מיילך בידרמן כשלאחר מכן השתתף גם בסליחות בחצר הציון שם ראה בזווית העין את הנגיד הצעיר ר' חזקי גולדמן מבית שמש.

אפרופו בית שמש, בצל הסערה בבית שמש סגן ראש העיר שמעון גולדברג יושב והוגה בתורה בבית המדרש של חסידות לעלוב.

את ח"כ יעקב ליצמן ראה לייבל'ה מתכונן כשנכנס לחנות הספרים בגאולה בעצמו לבדוק איזה ספר טוב להעביר את הזמן הפנוי אחרי התפילות הארוכות בגור.

לאחר שחזר מסדרת אירועים בארה"ב בתוכם שמחת בית גור, נצפה הבעל מנגן מאיר אדלר משביע את רעבונו בפלאפל 'יו יו' בב"ב.

את החזן ישראל אדלר ראה לייבל'ה בחברת החברים אצל יוסלה והטשולנט בגבעת שאול. 

אפרופו אוכל, לייבל'ה מקווה שהאיש הכתום יהודה שלזינגר מחל וסלח בראש השנה לאנשי הפקה בתאגיד השידור 'כאן 11' שבטעות כתבו על השף שמוליק פרקש האגדי שאינו לובש בגדים כתומים שהוא יהודה שלזינגר.

את טופז לוק האיש והניו מדיה של ראש הממשלה לשעבר, נצפה בטעימות ליל שישי שלפני ראש השנה במסעדת שאבעס מלבאס בפתח תקווה כשהוא מחזק את הישיבע בוחרים שבאו להסתקרן איך הכל עובד מאחורי הקלעים. 
ערב ראש השנה בישיבת פוניבז' לאחר אמירת סליחות והתרת נדרים בשעת לילה מאוחרת הגיעו הרב שמשון פרג והרב חיים אסחייק לפקח מקרוב על הכנת בהיכל לתפילות ראש השנה ובפרט על הכנת הקפסולה המיוחדת לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.
לייבל'ה ראה בערב ראש השנה את העיתונאי יוסי שטארק שלנו במהלך סיור בבית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בירושלים. מתברר שיוסי אמן הכתיבה ביידיש הכין כתבה ביידיש למגזין הפופולרי 'הונדערט' היו"ל בחו"ל לקראת יום כיפור הקרוב.
מי שהגיע לארץ לשהות במחיצת מורו ורבו הרבי מבעלזא, הוא העסקן האגדי מבורו פארק הרב ראובן חיים וינברגר שניצל מהסופה בניו יורק ובדרך לא דרך תפס את הטיסה לישראל, כאן פגש אותו לייבל'ה במתחם הבדיקות. הרב וינברגר שכבר מחוסן וסורולגי לא נכנס לבידוד וזכה להשתתף בכל התפילות. 

בשמחת החתונה אצל הרבי מבוטושאן ארה"ב ראה לייבל'ה את הזמר ארל'ה סמט מתברך בחמימות מהרבי. 

באותה חתונה ראה לייבל'ה את הנגיד הצעיר אברומי זופניק - חתנא דבי נשיאה של הרבי מבוטושאן מתברך מהאדמו"רים מסקולען ובאבוב-  45 בחמימות. 

הזמר אריק דביר שמקפיד מדי פעם על ריצות וכושר בשטחים פתוחים ובנמלים, הגדיל לעשות ונצפה עושה שכיבות שמיכה על גבי שולחן באחד מאולמות השמחה בעיר התורה והחסידות בבני ברק.

הצלם שלומי כהן שהתפלל את תפילות ראש השנה בבית חב"ד בשכונת גילה (דרך אגב, מזל טוב על שמחת אירוסי הגיסה), נצפה מפגין את כישוריו בתקיעות שופר.

בכירי אגף חינוך חרדי בירושלים התכנסו השבוע לכנס גיבוש והרמת כוסית לרגל השנה החדשה, וכמובן שהכול נערך ונעשה תחת הקפדה יתרה על כללי משרד הבריאות.

במסגרת מסע הקודש לקרעסטיר, הגיע העיתונאי קובי בורנשטיין יחד עם איש התקשורת יחיאל אברהם, לאנדרטת הנעליים בבודפשט. יוזם המסע, המשפטן רועי אוסדיטשר, ריגש את עוברי האורח וחברי המסע, בשירה מיוחדת של "רחם נא ה' אלוקינו": על גדות נהר הדנובה.

רגע לפני ההכנות האחרונות לראש השנה גילה לייבל'ה כי זריזין מקדימים וחלק מעובדי צ'רידי כבר התחדשו בקופסת אתרוגים מהודרת לחג הסוכות. בירור קטן גילה, כי חלק מהעובדים העדיפו את השי לחג של המנכ"ל שי צ'רבינסקי בדמות טאבלט ושובר קניות על סך 500 ₪. והנה התמונה מהרמת הכוסית בערב החג. 

ולפינת המזל טובים השבועית. 

ברכת מזל טוב לח"כ מאיר פרוש לרגל שמחת נישואי נכדו בשבוע שעבר בארה"ב בן לחתנו הרב אליאס. החברים מהארץ יוסי דייטש ויענקי ברגר נצפו בשמחה. 

גם שמחת שבע ברכות התקיימה במונסי בבית המשב"ק של האדמו"ר בעל התורת מרדכי מוויז'ניץ זצ"ל, ר' יעקב אהרן ורצברגר, בהשתתפות האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי. הבעל מנגן יעקב שלמה גראס חיבר גראמן מיוחד לרגל השמחה. 

והשבוע התבשרנו רגע לפני השנה החדשה על שמחת עולם הרפואה: היועץ הרפואי דוד מרק מארגון 'למענכם' ואישיות תורנית בפני עצמה התארס בשעה טובה, עם בתו של הפרופ' אברהם גלר משכונת הר נוף ומיקירי נכבדי חצר ביאלא רמת אהרן. 

ברכת מזל טוב לנינו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, מרדכי פלאי, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. השלום זכר והברית נערכו בשבת האחרונה בפתח תקווה. 

ברכת מזל טוב לבני הקר יועץ ח"כ מאיר פרוש לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לקמב"ץ מאה שערים יואלי קרויס לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו דוד קרויס. הקידושא רבא בשבת בבוקר בבית המיתולוגי של הסבא יואליש ברחוב חוני המעגל בירושלים. 

ברכת מזל טוב למשה רוטנשטרייך מנכ"ל "טרגט מוטורס" רכבים לרגל הולדת בנו בשעה טובה. השלום זכר יתקיים בליל שבת בבית המדרש קהילת "חיי נפש" ברחוב שרי ישראל בירושלים.

ברכת מזל טוב לזמר האגדי שלמה כהן לרגל שמחת אירוסי בנו החשוב מבחירי ישיבת 'אורייתא' מעמד שבירת הצלחת נחגגה אצל האדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

ברכת מזל טוב ליוסי גרז מנהל ת"ת חקרי לב בירושלים להולדת הנכדה בת לבנו זבולון גרז.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן צביקי לוקר לרגל הולדת הבת. 

ברכת מזל טוב לבעל המנגן ברוך הומינר, לרגל הולדת בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר איציק ברנדויין מ'בחזית' לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. לייבל'ה שרק באחרונה נחשף לדמותו של איציק בוועידה של מוסדות 'אזמרה' בצפת גילה כי מדובר באחד האנשים הטובים והמוכשרים. 

ברכת מזל טוב לעסקן הגדול מאוקראינה הלל לרגל שמחת הברית לנכדו בכורו, בן לבנו מתנדב ההצלה נחמן שמואל. הברית נחגגה בביתר והלל שפועל במסירות באומן נאלץ להשתתף בשמחה מרחוק. 

ברכת מזל טוב לדוד קובלסקי מעסקני חסידות נדבורנה בעיר אלעד, לרגל אירוסי בתו בשעטו"מ. 

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת החבד"י חיים שאול נוישטט, לרגל שמחת הולדת נכדתו הראשונה.

ולסיום, ברכת מזל טוב לתמים ישעיה בן שחר לרגל אירוסיו, מי שהגיע לשמחה בכפר חב"ד היה הרבי מסטרפקאוב, שהחתן הוא מבני משפחתו ונמנה על צאצאי הרבי ה'דברי חיים' מצאנז זצ"ל.

לייבל'ה רכילות חרדית אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד