י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הלבנת ההפרדה המגדרית"

מקומם: ה"הסבר" של השרה להדרת החרדים

באיחור של חודשיים וחצי, הגיבה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לשאילתה של יעקב אשר, בנוגע להתנגדותה להחלטת רשות הטבע והגנים להתיר שעות רחצה נפרדות במעיינות: "מתנגדת לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי"

מקומם: ה"הסבר" של השרה להדרת החרדים
זוג חרדים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הדרת הציבור הדתי והחרדי המעוניין ברחצה בהפרדה מאתרי הטבע השייכים לכלל הציבור, מנומקת על ידי השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בנימוק המקומם כי מדובר ב"הלבנת ההפרדה המגדרית" וכי "אתרי הטבע הם מרחב ציבורי הפתוח לכלל הציבור", תוך חוסר התחשבות בוטה כלפי אוכלוסיות שונות.

את התשובה עם ההסבר המקומם שיגרה זנדברג לח"כ יעקב אשר, במענה לשאילתה בנושא אותה הגיש כבר לפני כחודשיים וחצי. רק אחרי שבועות ארוכים, בחרה להגיב בלי להסביר מדוע מדירים ציבורים שלמים מאתרי הטבע.

הסיפור מתחיל עם החלטה של רשות הטבע והגנים לקדם חקיקה שתאפשר הפרדה במעיינות בשטחים הפתוחים, בחלק קטן משעות הפתיחה לציבור הרחב. את ההחלטה לקדם חקיקה בנושא, קיבלו בעקבות הנחיית דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש דאז, שאסר על הרשות לקדם פיילוט של הפרדה מגדרית.

אך אז הודיעה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, האחראית על רשות הטבע והגנים כי היא מתנגדת לקידום החקיקה, כאמור זו שתיטיב עם ציבורים רבים של שומרי תורה ומצוות בישראל.

לכן, כבר בחודש תמוז שיגר ח"כ יעקב אשר שאילתה אל השרה זנדברג, בה ביקש לדעת: "רט"ג מקדמת רחצה-נפרדת בצורה שאינה פוגעת בציבור הכללי, כשהמתווה מעוגן בחוו"ד משפטית, בכוונת המשרד בתמיכת הממשלה להתנגד רעיונית למתווה. רצוני לשאול: מדוע הממשלה החליטה להדיר ציבורים שלמים מהאפשרות להנות מאתרי הטבע?".

התשובה של תמר זנדברג לשאילתה של ח"כ יעקב אשר

רק כעת, באיחור של כחודשיים וחצי, שיגרה השרה את תשובתה לשאילתה, בלי לענות על עצם העובדה שבהחלטתה היא מדירה ציבורים שלמים.

בתשובת זנדברג נכתב כי "הפרדה מגדרית במרחב הציבורי היא הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. ביהמ"ש האמריקאי קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי".

"כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה קבע שאין לרשות סמכות להפרדה באתרי הטבע ומשרד המשפטים החליט להורות על השהיית הפיילוט", הוסיפה.

לסיום כתבה, כדי להצדיק הדרה מוחלטת של שומרי תורה ומצוות במקום הסדר שיאפשר הפרדה חלקית, כי "אתרי הטבע הם מרחב ציבורי הפתוח לכלל הציבור. הנני מתנגדת לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי על ידי הגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות מים".

חוף נפרד חרדים הדרה יעקב אשר תמר זנדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד