י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החרדים זועמים

חשש להדבקה המונית: מאות מאומתים שבו מאומן עם בדיקה מזויפת

במשטרה מעריכים כי מאות חולי קורונה מאומתים שבו מאומן לישראל באמצעות טפסי בדיקה שליליים מזויפים. עד כה לפחות 37 אברכים נתפסו עם מסמכים מזויפים בחזרתם בטיסות מקייב לישראל. החשש הוא מפני הדבקה המונית חסרת שליטה במגזר החרדי תוך ימים ספורים

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בצל ביקורו של פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא באומן, במטרה לעמוד מקרוב אחר ביצוע מתווה הקורונה בקרב העולים הרבים לציון, מדווח הערב (חמישי) כי מאות חולי קורונה מאומתים ששהו בציון באומן בראש השנה - שבו לארץ באמצעות בדיקה שלילית מזויפת וכעת קיים חשש שהם יובילו לעלייה משמעותית בתחלואה בקרב המגזר החרדי.

במשטרה טוענים כי על טיסה מקייב לישראל נמצאו לפחות 37 אברכים ששבו מאומן כשברשותם טופס בדיקה שלילי מזויף והם מדגישים כי צריך להיערך לכך שמאות חולים מאומתים יגיעו מאומן. בקרב החרדים קיים זעם רב על כך שהרשויות בישראל שוב שמות את המגזר החרדי במרכז העניין, ומאשימים כי התקשורת בישראל מעלימה עין מהפרות מקומיות גדולות.

בנוסף, ב'ynet' דווח היום כי במד"א מדווחים שבבדיקות ה-PCR המהירות העלו כי עד כה נמצאו 263 מאומתים לקורונה, ושיעור החיוביים עומד על 13.5%, שיעור גבוה במיוחד של מאומתים.

לצד זאת קיים חשש במשרד הבריאות כי רבים מהשבים מאומן אשר שבו שליליים, לא יקיימו את הבידוד הנדרש ולא יוותרו על תפילה בבית ביום הכיפורים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 3,247 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. בסך הכול פוענחו כ-62 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 5.44%.

כמו כן, בישראל ישנם 84,565 חולים פעילים, ומאתמול - 1,038 הוגדרו מחלימים. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,114 חולי קורונה, 680 מהם במצב קשה. מבין החולים הקשים – 160 מחוברים למכונות הנשמה.

בתוך כך, בישראל ישנם 2,690,387 מתחסנים במנה השלישית, 5,519,095 מתחסנים במנה השנייה ו-6,024,339 מתחסנים במנה הראשונה.

קורונה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד