י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העיתוי המושלם

הפרקליטות מודיעה: חודשה האכיפה הפלילית בגין הפרת בידוד

אחרי שאחרון הנופשים שב מחו"ל ועם כניסתם של חגי תשרי, אמנם אין סגר כללי במדינה, אולם פרקליטות המדינה הודיעה על חידוש האכיפה הפלילית ביחס למאומתים שהפרו בידוד. ההנחיה הועברה למשטרת ישראל מפרקליט המדינה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

הפרקליטות מודיעה: חודשה האכיפה הפלילית בגין הפרת בידוד
אכיפת הסגר השלישי בכבישים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ברקע התפרצות זן הדלתא ומספר החולים ומהבודדים הגבוה המפרים בידוד, הפרקליטות הודיעה הערב (חמישי) על חידוש האכיפה הפלילית ביחס לחולי קורונה מאומתים שהפרו את חובת הבידוד, ובכך עברו לכאורה עבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה.

ההנחיה, אשר הועברה למשטרת ישראל מפרקליט המדינה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, ניתנה בעקבות חוות דעת מקצועיות של משרד הבריאות בקשר להתפרצות גל התחלואה הנוסף.

בפרקליטות מציינים כי בעבר על הרוב המוחלט של החולים מפרי הבידוד הוטל קנס מינהלי, ובמקרים הבודדים בהם הוגשו כתבי אישום, הועלו טענות שונות על אכיפה בררנית.

כעת השינוי במצב התחלואה במדינת ישראל הביא לכך שלעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, למרות מבצע החיסונים יש הצדקה להגדיר את הקורונה כ"מחלה שיש בה סכנת נפשות", בהתאם לדרישת החוק, ומשכך הפרקליטות מודיעה על חידוש האכיפה הפלילית נגד חולים שמפרים בידוד.

העיתוי די ברור, אחרי שאלפי מוסלמים שבו מטורקיה האדומה באין מפריע ולאחר שרגלו של אחרון הנופשים אי שם בעולם דרכה בנתב"ג, הגיע זמנם של החרדים לחטוף, על רקע שובם של המונים מאומן ולקראת חגי תשרי, חגיגות שמחות בית השואבה וההקפות השניות.

בידוד קורונה פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד