י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יציבות הקואליציה תתערער

הקונסוליה לפלסטינים: המסר של ביידן לבנט

לאחר שהיא נסגרה בכהונת טראמפ, נשיא ארה"ב ביידן הבהיר לראש הממשלה הישראלי שהוא לא יוותר על פתיחת הקונסוליה הפלסטינית במזרח ירושלים. בנט, מצידו, הציע שצוותים משני הצדדים ידונו | שרים בממשלה חוששים שהסוגיה תערער את יציבות הקואליציה

הקונסוליה לפלסטינים: המסר של ביידן לבנט
פגישת בנט וביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העביר מסר, לפי כמה דיווחים בעבר, שאין בכוונתו לעסוק יותר מדי בסוגיה הפלסטינית כדי לא לערער את יציבות הקואליציה והממשלה.

למרות זאת, הערב (חמישי) דווח ב'וואלה' שביידן אמר לראש הממשלה נפתלי בנט, במהלך פגישתם בבית הלבן, שהוא לא מתכוון לנטוש את תוכניתו לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים.

בכירים ישראלים ואמריקנים ציינו כי ביידן העלה את סוגיית פתיחת הקונסוליה כמה פעמים בפגישתו עם בנט - גם במהלך שיחתם בארבע עיניים וגם בפגישה המורכבת שהתקיימה מעט לאחר מכן.

ביידן הדגיש כי פתיחה מחדש של הקונסוליה היא הבטחת בחירות שהוא נתן והדגיש ששר החוץ בלינקן כבר אמר בקולו במהלך ביקורו בישראל בחודש מאי שהקונסוליה תיפתח מחדש.

אך בנט הבהיר לנשיא שהוא מתנגד לפתיחת הקונסוליה. יחד עם זאת, הוא הציע שצוותים משני הצדדים ידונו על כך כדי למצוא פתרון מקובל על שני הצדדים.

שרים בכירים בממשלה רואים בסוגיית הקונסוליה תפוח אדמה פוליטי לוהט שעלול לערער את יציבות הקואליציה, שכן אם אחד מחברי הכנסת הימניים יעזוב כמחאה את הקואליציה היא תיפול.

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד שמוביל מאבק בנושא, צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "העובדה שראש הממשלה בנט עדיין שותק ומנסה להסתיר מהציבור את כוונת ממשל ביידן לפתוח שגרירות פלסטינית בירושלים - מטרידה. השתיקה והחולשה של בנט, מזמינות עלינו לחץ כבד לפתיחת השגרירות הפלסטינית שמשמעותה: חלוקת ירושלים והכרה בה כבירת פלסטין. בנט, ירושלים לא למכירה!". כך ברקת.

קונסוליה אמריקנית מזרח ירושלים נפתלי בנט ג'ו ביידן ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד