י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חייבים לו את חייהם

סדר הלימוד 'פארטוגס' של ראש הישיבה הציל מהדליקה

שריפה שפרצה לפנות בוקר בבני ברק בערב ראש השנה, איימה לכלות את כל הבניין שברחוב רבי מאיר, ראש הישיבה שקם ללמוד הזעיק את כוחות הכיבוי וההצלה וכך הציל את דיירי הבניין כולם • הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים'

סדר הלימוד 'פארטוגס' של ראש הישיבה הציל מהדליקה
השריפה בדירה ברחוב רבי מאיר צילום: באדיבות המצלם

בערב ראש השנה לפנות בוקר פרצה שריפה בבניין מגורים ברחוב רבי מאיר בבני ברק, שכילתה שתי דירות ואיימה על כל הבנין כולו, כשרק בדרך נס לא היו נפגעים, ורבים מהתושבים אינם יודעים איך נתגלה דבר השריפה בשעת לפנות בוקר כשכולם נמים את שנתם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סודו של הנס, טמון ב'סדר בוקר' אם תרצו בסדר 'פארטוגס' (ביידיש), של הגאון רבי חיים פיינשטיין, ראש ישיבת עטרת שלמה, המתגורר בבניין שממול.

הגר"ח פיינשטיין.

מה שמתברר מאוחר יותר כי חלון חדר הלימוד של ראש הישיבה פונה בדיוק אל מול הדירה שמהעבר השני של הרחוב, בה השתוללה האש, בשעה 5.45 לפנות בוקר, כאשר הגר"ח פיינשטיין שקוע עמוק בסדר לימודו הקבוע לפנות בוקר הוא מבחין בהלהבות אש מעבר לחלון, כאשר הוא מתבונן מן החלון הוא נוכח לראות כי לשונות של אש לוחכות את הבניין שממול.

מיד העיר את בני ביתו והללו הזעיקו את כוחות ההצלה ווהעירו את השכנים משנתם, כאשר ממש ברגעים האחרונים נמלטו כל השכנים, אנשים נשים וטף מפני הדליקה וניצלו חייהם.

שריפה בבניין הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד