י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנטישמיות בכל מקום

איים על המתפללים בראש השנה; מזוזה נתלשה מדירה

שני מקרים אנטישמיים בקנדה ובארצות הברית. אלמוני שאיים על מתפללים בשני ימי ראש השנה, נעצר ביום השני של החג ללא שהצליח לפגוע פיזית במי מהמתפללים. בארה"ב, סטודנט יהודי התלונן כי המזוזה שקבע בפתח חדרו נעקרה ונעלמה. נשיא האוניברסיטה גינה את המעשה

איים על המתפללים בראש השנה; מזוזה נתלשה מדירה
מתפללים. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

משטרת אוטווה שבקנדה עצרה גבר בן 43, בגין שתי תקריות אנטישמיות. באירוע אחר בארה"ב, סטודנט יהודי, גילה כי המזוזה שבפתח חדרו באוניברסיטה נתלשה מהמשקוף.

על פי משטרת אוטווה, האירועים התרחשו בימים שלישי ורביעי בבית כנסת מקומי, ביום שלישי, יום ראשון של ראש השנה, הגיע אנטישמי לבית הכנסת והפריע לתפילה. לדברי המשטרה, הוא התבקש לעזוב ויצא ללא עימות. מהמשטרה נמסר כי הוא חזר למחרת ביום השני של ראש השנה ושוב הפריע לתפילה. הוא נעצר לאחר שאחד המתפללים הזעיק שוטר סיור שחלף בסמוך לבית הכנסת וזה עצר את האיש לחקירה.

אנדראה פרידמן, מנכ"לית הפדרציה היהודית באוטווה, אמרה כי האיש הופיע פעמיים בקמפוס שלהם במהלך תפילות ראש השנה, בשתי הפעמים, הוא קרא קריאות גנאי כלפי המשתתפים. המשטרה קבעה כי שני האירועים היו מונעים משנאה וכאמור האיש נעצר.

באירוע אנטישמי נוסף שהתרחש באוניברסיטת טאפטס שבמדינת מסצ'וסטס בארה"ב, סטודנט יהודי גילה כי המזוזה שקבע בפתח חדרו נגנבה ממקומה. נשיא האוניברסיטה אנתוני מונאקו גינה את הגניבה ואמר, "בלי קשר לכוונה, הסרת הסמל החשוב הזה של האמונה היהודית היא אנטישמית וגרמה נזק", כתב מונאקו במייל לאנשי האוניברסיטה. "זהו רגע שכולנו יכולים ללמוד ממנו. כל חברי הקהילה שלנו צריכים להרגיש בנוח להציג ולהביע את אמונתם (הדתית) וכל חברי הקהילה שלנו צריכים לכבד את הדברים והביטויים האלה".

מונאקו מסר כי משטרת אוניברסיטת טאפטס פתחה בחקירת האירוע, אך טרם הצליחה לזהות את האחראי להסרת המזוזה.

אנטישמיות בקנדה אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד