י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לוקח אחריות

מרוקו: ראש הממשלה שתומך בחמאס, הפסיד והתפטר

לאחר התבוסה הגדולה במרוקו של המפלגה התומכת באחים המוסלמים, יו"ר המפלגה ומי שכיהן מטעמה כראש ממשלה - לקח אחריות והתפטר מתפקידו במפלגה

מרוקו: ראש הממשלה שתומך בחמאס, הפסיד והתפטר
קושנר ובן שבת בפגישה עם מלך מרוקו צילום: עמוס בן גרשון//לע"מ

בבחירות לפרלמנט במרוקו, שהתקיימו ביום רביעי האחרון, נרשמה תבוסה גדולה למפלגת הצדק והפיתוח המזוהה עם האחים המוסלמים שבשנים האחרונות קיבלה את מספר המושבים הגדול בבחירות לפרלמנט ב-2011 וב-2016, ובשל כך גם ראש הממשלה סעד א-דין אל-עות'מאני, המזוהה עם האחים המוסלמים כיהן מטעמה מאז 2011. בעקבות ההפסד הודיע ראש הממשלה לשעבר כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר המפלגה.

משרד הפנים ברבאט מסר כי מפלגת הצדק והפיתוח זכתה ב-12 מושבים בלבד, בעוד שהמפלגות שזכו במרבית המושבים הם מפלגת "האספה הלאומית של בני החורין" עם 97 מושבים ואחריה מפלגת "האותנטיות והמודרנה" עם 82 מושבים שמוגדרות כמפלגות ליברליות.

כיום, בראשות הממשלה עומד סעד א-דין אל-עות'מאני מטעם מפלגת הצדק והפיתוח, הידוע בעמדותיו הניציות נגד ישראל. אל-עות'מאני נאלץ להסכים לחידוש היחסים בין מרוקו לישראל בחודשים האחרונים, אך לא מזמן היה זה שקיבל את פני משלחת ארגון חמאס בראשותו של איסמאעיל הנייה ואף שלח ברכות לארגוני הטרור בעזה אחרי מבצע שומר החומות. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏ראש הממשלה שעומד בראש מפלגת הצדק והפיתוח, התלונן על התוצאות, כזכור זה אותו אחד שעשה משתה להנהגת חמאס ברבאט ושלח ברכות חמות לארגוני הטרור בעזה אחרי מבצע שומר החומות. הוא גם זה שנאלץ לחתום על הסכם חידוש היחסים עם ישראל.

מרוקו האחים המוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד