י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מודים לטליבאן על השת"פ"

טיסה אזרחית ראשונה מקאבול מאז הנסיגה האמריקאית

אמש נחתה בשדה התעופה הבינלאומי בדוחא טיסת נוסעים במטוס הבינלאומי המסחרי הראשון שיצא משדה התעופה בקאבול מאז נסיגת ארה"ב. על המטוס היו מעל מאה נוסעים. דוחא בירת קטאר היא נקודת מעבר מרכזית לפליטים אפגנים

טיסה אזרחית ראשונה מקאבול מאז הנסיגה האמריקאית
אפגנים מפונים מקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

'קטאר איירווייס' הטיסה נוסעים במטוס הבינלאומי המסחרי הראשון משדה התעופה בקאבול מאז נסיגת ארה"ב. מעל 100 נוסעים הגיעו לדוחא לאחר שטסו משדה התעופה בקאבול טייסה הראשונה שהוציאה זרים מאז שהסתיים פינוי הכוחות של ארה"ב.

דוחא בירת קטאר, היא נקודת מעבר מרכזית לפליטים אפגנים. קטאר פעלה יחד עם טורקיה לחידוש הפעולות בשדה התעופה של קאבול כדי לאפשר זרימת אנשים ומתן סיוע.

הטיסה שהופעלה על ידי חברת 'קטאר איירווייס' שבבעלות המדינה, נחתה ביום חמישי בשדה התעופה הבינלאומי בדוחא, וסימנה את הטיסה המוצלחת הראשונה מאז הטאליבן השתלט על אפגניסטן. על סיפון המטוס היו כ-110 נוסעים. רשת אל ג'זירה דיווחה, כי על המטוס היו קנדים, אמריקאים, אוקראינים, גרמנים, בריטים ולאומים נוספים.

שר החוץ של קטאר, השייח' מוחמד בן עבדול אל-ת'אני, שיבח את הטליבאן על הטיסה: "הצלחנו להטיס את המטוס הראשון עם נוסעים, אנו מודים להם (לטליבאן) על שיתוף הפעולה", אמר השייח' מוחמד בטלוויזיה הקטארית.

דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמילי הורן, אמרה בהצהרה כי הטיסה מקאבול היא "צעד ראשון חיובי". שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראאב, אמר בהצהרה כי אנחנו "אסירי תודה לחברינו הקטאריים על כך שהם דאגו לטיסה שהובילה 13 אזרחים בריטים מקאבול לדוחא".

"קטאר שימשה כמתווכת המרכזית בין הטליבאן לקהילה הבינלאומית בשנים האחרונות", אמר ראאב. מדינות רבות, כולל בריטניה וארה"ב, העבירו את שגרירויותיהן מקאבול לדוחא לאחר השתלטות הטאליבן.

דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, הודה לקטאר על הסיוע שלה להפוך את שדה התעופה לפעיל ולסיוע הומניטרי לאפגניסטן: "בעתיד הקרוב מאוד, נמל התעופה יהיה מוכן לכל מיני טיסות כולל טיסות מסחריות".

קטאר הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד