כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מתעקש לחנך: לפיד לא מתפשר על משרד החינוך

הקיפאון במשא ומתן הקואליציוני נמשך: טרם הושגה פשרה בנוגע למשרד החינוך • וגם: כיצד יוכל נתניהו לנקום בהמשך ביש עתיד? • וכיצד בבית היהודי?

יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: פלאש 90

הקיפאון ממשיך לתת את אותותיו בחדר המו"מ בין הליכוד-ביתנו לבין הבית היהודי, ובעיקר מול יש עתיד.

כרגע ניטש הקרב על תיק החינוך, אותו מתכוון נתניהו להשאיר בידי גדעון סער, בעוד יאיר לפיד מייעד אותו לשי פירון. ההצעה הראשונית הייתה לתת ללפיד את תיק הפנים במקום תיק החינוך, אך עד כה הוא מסרב לכך, אולי משום שקשה לו להחליט את מי יציב בתפקיד זה, יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה לשעבר, או מאיר כהן, ראש עיריית דימונה לשעבר.

יתכן שתיק החינוך יופקד בסופו של דבר בידי שתי המפלגות, ברוטציה, אלא שאז יפתח קרב חדש: זהות השר ה'ראשון'. צריך לזכור שחלק גדול משיקוליו של לפיד מונעים מרצון לקצור תמונה תקשורתית טובה. תמונה כזו הוא ישיג עם הזזת השולחן הפנימי של הממשלה במליאת הכנסת והשבת השולחן הגדול והאחד – מממשלה עבה בת 29 חברים לממשלה בת 20 חברים בלבד. התמונה השנייה אותה דרש לפיד ובהחלט קיבל: תמונת מחזור בבית הנשיא בלי המפלגות החרדיות, ובעיקר, מבחינתו, בלי ש"ס.

שר חינוך 'שלו' בתמונה, יכול להוות הישג נוסף בדרך להגשמת חלומותיו בנושא החינוך, ובעיקר בנושא החינוך מחדש של הציבור החרדי.

הנחת העבודה של לפיד, כך נראה, שבעוד יומיים, כשיעמוד נתניהו עם הפנים לקיר ואפס זמן מבחינתו, הוא יהיה לחיץ וייכנע. נתניהו, מבחינתו, סופג את כל מסכת ההשפלות אותה העבירו אותו הצמד בנט-לפיד, וימתין מן הסתם לרגע הנקמה המתוק.

בכיר בבית היהודי העריך באוזני, כי הנקמה הראשונה תהיה בלפיד, אותו יוציא נתניהו מממשלתו
בתירוצים כאלו ואחרים, או אז יסכימו אנשי בנט לצירוף החרדים לממשלה. "ההתחייבות שלנו ללפיד היא רק עד לרגע הכניסה לממשלה, לא מעבר לכך", אמר הבכיר.

מה שהם לא לוקחים בחשבון הוא שיו"ר העבודה, שלי יחימוביץ, שבה ואומרת, ואף אמרה זאת אמש בישיבת הסיעה, כי באם תחול תזוזה כלשהי משמעותית במשא ומתן, גם אם לא יהיה מדובר בהסכם שלום כולל, היא תשקול מחדש כניסה לממשלה. במצב שכזה יוכל נתניהו לנקום הן בבית היהודי והן ביש עתיד.
בנימין נתניהו יאיר לפיד בית יהודי משרד חינוך קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד