כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השליח 'טעה' במספר הטלפון

השגחה: תרופת הפלא לשיניים נמסרה לאברך אחר

מעשה מופלא של השגחה פרטית סיפר השבוע המשפיע רבי מיילך בידרמן | אברך חשוב שכאבו לו השיניים ואמו שלחה לו תרופה שהגיעה ב'טעות' לאברך אחר שגם הוא סבל מאותם כאבים ויהי לפלא 

השגחה: תרופת הפלא לשיניים נמסרה לאברך אחר
רופא שיניים צילום: unsplash

"מעשה נפלא אירע לאחרונה", פתח המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן את סיפורו המופיע בעלון 'באר הפרשה' שיצא השבוע לכבוד יום כיפור ומובא כעת ב'בחדרי חרדים'.

רבי מיילך ציין ששמע מידיד נאמן, צדיק וחסיד ששמע מפי בעל המעשה - אברך חשוב העמל בתורה תלמיד חכם בן ת"ח בן בנו של ת"ח שהחל להרגיש באמצע סדר לימודו בשעות הבוקר, כאב שיניים חריף, והואיל וידע כי בבית הוריו בעיר ביתר נמצאת תרופת פלא, המשככת כאבי שיניים עד להפליא, יצא מהיכל הכולל והתקשר לבית הוריו וביקש מאמו שתשלח אליו את התרופה לכולל. 

כשסיים את לימודו בסוף הסדר ועדיין לא הגיעה לידיו התרופה, התקשר בשנית לאמו ושאל אותה האם שלחה מה שביקש ממנה, האמא השיבה – שלחתי חבילה עם פלוני המשמש כ'שליח' לפרנסתו, מיד פנו אל השליח לברר אצלו וענה הלה, עשיתי כל אשר נצטוויתי, וכבר מסרתי את התרופה אל האיש אשר אליו נשלחה התרופה.

אך האברך טען, איני יודע מה אתה סח, מעולם לא הובאה התרופה לידי, ענה השליח, הנה למספר טלפון פלוני התקשרתי ומסרתי את החבילה לבעליה.

המשפיע ממשיך ומספר: בני המשפחה דרשו וחקרו היטב והתברר כי השליח 'טעה' במספר הטלפון, ושינה את המספר האחרון למספר הסמוך למספר של האברך, ואל מי הגיע – אל אברך אחר הלומד בכולל בבנין הסמוך למקום לימודיו של האברך בעל המעשה ולו השליח נתן את ה'משלוח'.

הלה שקיבל את המשלוח באורח פלא, קיבלה והודה בפה מלא, בספרו כי תקפוהו לפני זמן כאבים עזים בשיניו – כאב בל יתואר ובלתי נסבל, ומשלא מצא לעצמו מקום מנוחה נשא עיניו השמימה, וכה אמר, "אבי שבשמים, שמע קולי חוס ורחם עלי וקבל ברחמים וברצון , חמל נא, רחם נא ושלח לי במהרה תרופה לשכך את הכאב האיום המפלח כל אבר שבגופי", תוך כדי שהוא מבקש צלצל הטלפון שבכיסו, ואמרו לו מהצד השני של הטלפון - בידי תרופה לשיניים עבורך. 

כששאלו את האברך השני, מה חשבת, כיצד אירע הנס... איך לא הבנת שיש כאן טעות ניכרת ומוכחת, ענה האיש, האמת, לא חשבתי מאומה, יסוריי העבירוני על דעתי... (מרוב הכאבים והייסורים לא חשב על כלום, אלא היה נראה לו כדבר פשוט ששלחו לו את ה'ישועה' מהשמים). ומלבד גודל ההשגחה הפרטית המופלאה, כיצד סיבב הקב"ה להביא לו את הישועה, באופן שהביאו לו מהשמים 'כאב שיניים' על עוד אברך, והלה יתקשר לאמו, ומקום לימודיהם בסמיכות (בכדי שלא יבחין השליח בטעות) ולא עוד אלא שגם מספר הטלפון שלהם דומה עד לאחת.

המשפיע הוסיף, "גם נלמד מכאן על כוחה של תפילה מעומק הלב להחיש את ההצלה והתרופה, אך לענייננו נתבונן בתוקף ההשגחה היתירה שיש על האדם בעת צרתו, וכמו שנאמר בשמות "כי ידעתי את מכאוביו, ובכל צרתם לו צר".

ר' מיילך אומר כי המספר הוסיף גם דבר חיזוק נפלא בדרך מליצה, כי ההבדל וההפרש בין שני האברכים, הראשון סמך על 'אמו' והשני סמך על 'בורא כל עולמים'.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רבי אלימלך בידרמן כאבי שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד