י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנסה לסכסך?

ליברמן: "החרדים התנכלו לציונות הדתית"

לאחר שהעביר את התקציב בקריאה ראשונה, שר האוצר התייחס לביקורת כלפיו, וטען שהחרדים פוגעים במגזר הדתי-לאומי: "הם השתלטו על כל המוסדות" | הוא הביע התנגדות עזה לסגרים | תקף שוב את החרדים: "הפכו לכת"

ליברמן: "החרדים התנכלו לציונות הדתית"
ליברמן במליאת הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כמה חודשים לאחר השבעת הממשלה, יו"ר 'ישראל ביתנו' ושר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בראיון שפורסם היום (שישי) לביקורת הקשה נגדו, לתקציב ולאפשרות של סגרים נוספים.

אחרי שהעביר את התקציב בקריאה ראשונה, שר האוצר הצהיר שהוא יעבור גם בשתי הקריאות הנותרות וטען שלמרות השינויים בחוק ההסדרים, הדברים שמשרדו תכנן מופיעים שם. בנוסף, אמר שהציונות הדתית נפגעת מהחרדים, שהפכו, לטענתו, לכת.

"זה התקציב הכי גדול שאי-פעם הביאו. הכל לפי התכנית", התייחס להצבעות שנותרו לתקציב ב'מקור ראשון', ולאחר מכן על חוק ההסדרים: "כל הדברים העיקריים שתכננו, מופיעים בו".

ליברמן מתנגד לסגרים: "אני עומד על הרגליים האחוריות כנגד סגרים. לא הוכח שסגר עובד כדי להוריד את התחלואה. מה שבטוח זה שסגר פוגע קשה בכלכלה. גם אם יטילו סגר ההיענות תהיה מינימלית, אבל הפגיעה בכלכלה תהיה מקסימלית".

"אני משתדל להתעלם מרעשי רקע. אבל אני חושב שיש פה גם הרבה הסתה, שטיפת מוח בלי קשר לעובדות. הדבר הכי חשוב שלמדו בצד השני זה פשוט לברוח מן האמת, אלה שטיפות מוח שעושה כל האופוזיציה של היום".

"מי שבאמת מתנכל ופגע בציונות הדתית, זה קודם כל החרדים", טען ליברמן. "הם השתלטו על כל המוסדות. בכל מקום שרק היה אפשר לדפוק את הציונות הדתית, לא הייתה להם שום בעיה לזרוק אותם מתחת לגלגלים".

הוא תקף בחריפות את החרדים: "הם הפכו לכת. מטיפים לעבודה זרה. כל מה שהם עושים זה חילול השם, לא קידוש השם. הם הפכו לשיכורי כוח כשהם הבינו שביבי מוותר להם על הכול".

"אני חוש שכל אדם וכל פוליטיקאי צריך לדעת מתי לתלות את הנעליים. מאחל לו בריאות ואריכות ימים", איחל לסיום יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' ליריבו נתניהו.

תקציב המדינה אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד