י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העסק לא מנוהל

יפה בן דויד: "מערך החקירות של משרד הבריאות קורס"

מזכ"לית הסתדרות המורים שלחה מכתב למנכ"ל משרד החינוך ובו היא טוענת כי לא מונה נאמן קורונה בבתהי"ס, ולכן גננות ומנהלי בתי ספר נדרשים לבצע חקירות אפידמיולוגיות לבדם | "מערך החקירות של משרד הבריאות קורס"

יפה בן דויד: "מערך החקירות של משרד הבריאות קורס"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ימים ספורים לאחר פתיחת שנת הלימודים, מערך החקירות האפידמיולוגיות של משרד החינוך מתקשה לעמוד בעומס וסובל ממחסור בחוקרים. כזכור, בשנת הלימודים הקודמת היו למשרד החינוך 250 חוקרים ואילו השנה יש 170 חוקרים בלבד.

על הצמצום הדרמטי במספר החוקרים כבר דווח בחודש יולי האחרון. כתוצאה מהמצב, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שלחה מכתב למנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, ובו היא טוענת כי לא מונה נאמן קורונה בבתהי"ס, ולכן גננות ומנהלי בתי ספר נדרשים לבצע חקירות אפידמיולוגיות לבדם. כך מדווח הבוקר נועם (דבול) דביר ב'ישראל היום', נזכיר כי הקבינט התחייב למנות ממונה קורונה בכל מוסד חינוכי (5,000 מוסדות חינוך), אלא שהם יחלו עבודתם רק באוקטובר ולעת עתה רק לשלושה חודשים.

"מערך החקירות של משרד הבריאות קורס", טענה בן דויד והוסיפה: "אנו דורשים למנות לאלתר את נאמני הקורונה, שכן מצב הדברים אינו מאפשר למנהלים ולגננות לעסוק בפדגוגיה". עוד אמרה כי אם עד יום ראשון לא ימונו נאמני קורונה בכל מוסדות החינוך, בהסתדרות המורים יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם להימנע מכל עיסוק בנושא הקורונה.

בתגובה, אמרו במשרד החינוך כי המערך לא קרס: "מחמישי בבוקר ועד הערב הוא ביצע יותר מ-1,400 חקירות אפידמיולוגיות. בד בבד הוא ממשיך להרחיב את היקף כוח האדם שעומד כרגע על 170 איש כדי לתת את המענים הנדרשים".

קורונה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד