ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תקדם מינוי דיינים סרוגים

השר כהנא הודיע: תוקם ועדה להמלצה על דיינים

לקראת סבב מינוי דיינים בו צפויים להתמנות תשעה חברים, שר הדתות הודיע על הקמת ועדה שתמליץ בפניו על מינוי דיינים - שמורכבת מרבנים מהציונות הדתית | היא תקדם, ככל הנראה, יותר מינוי דיינים סרוגים: "אף אחד לא יפסל יותר בגלל בית מדרש"

השר כהנא הודיע: תוקם ועדה להמלצה על דיינים
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל קידום רפורמת הכשרות וגיבוש רפורמת הגיור, שר הדתות מתן כהנא הודיע הבוקר (שישי) על הקמת ועדה שתמליץ בפניו על מינוי דיינים.

הוועדה, שתורכב מרבנים מהמגזר הדתי-לאומי, תבחן את הדיינים שמעוניינים לקבל את תמיכת השר, והוא יפעל לבחירתם. בעצם הקמת הועדה, כהנא מבטל את הנוהג של "עלייה לרגל" של דיינים לפוליטיקאים בבקשה לקבל תמיכה.

"בשבועות האחרונים קיבלתי עשרות פניות ובקשות לפגישות מתלמידי חכמים, שרוצים לכהן כדיינים", סיפר כהנא בפוסט בפייסבוק. "מהרגע הראשון לא עלה על דעתי, שאני כשר הממונה אקבע מי מהם ראוי לכהן כדיין ומי לא".

הועדה צפויה לקדם יותר מינוי רבנים סרוגים, שעד כה רבים מהם מודרו. "נביא לבחירת דיינים נפלאים ומסורים לעם ישראל אשר יבחנו רק לפי מידת התאמתם לתפקיד- אף אחד לא יפסל יותר בגלל צבע כיפה, בית מדרש או ארץ מוצא", הודיע כהנא.

בראש הועדה יעמוד הגר"א אריה שטרן, לשעבר רב העיר ירושלים ומבכירי רבני המגזר הדתי-לאומי, הרב אייל ורד והטוענת הרבנית רחל דותן.

מתן כהנא מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד