כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הארכות מעצר בפרשת חטיפת הבחור החרדי

מעצרם שלושה מהמעורבים בפרשת החטיפה הוארך עד תום ההליכים • ההחלטה באשר למעצרם של שניים נוספים נדחתה • החשוד הנוסף שנלכד אתמול, נעצר לארבעה ימים

מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציה

בבית משפט המחוזי נערך היום (ג) דיון בפרשת אירוע התקיפה והחטיפה של בחור ישיבה מירושלים בחודש אוקטובר 2012, במסגרתה נעצר גם העבריין צ'רלי אבוטובול.

מעצרם של שלום אבוטבול, גלגאי (דוד) וונדם ואימן עווידה הוארך עד תום ההליכים.

עורך דינו של רפאל מימון בן ה-18 ביקש מבית המשפט חלופת מעצר, מפאת גילו הצעיר והיעדר עבר פלילי מכביד. עוד הוסיף כי הוא קיבל הוראות והנחיות מאנשים מבוגרים ממנו, שהדרך העבריינית היא דרך חייהם, שניצלו את תמימותו והציבו בפניו מצב כאילו הם עוזרים לרב גדול, ולא חשפו בפניו את מכלול התכנית. בשל כך הוא מצא את עצמו במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון ועם האנשים הלא נכונים.

באשר לטל גוסלן, בנו של סגן ראש המועצה הדתית וחבר מועצת העיר, ורב ישיבת 'תפארת משה'. תסקיר המבחן לא איפשר את שיחררו בפיקוח, אך עורך דינו טען כי הוא נערך באופן מגמתי ולא מקצועי.

ההחלטה בעניין רפאל מימון וטל גוסלן נדחתה ל-21.3.2013.

אתמול עצרה המשטרה את נתנאל בוטבול בן 26, תושב רכסים, בחשד למעורבות בפרשת אירוע התקיפה והחטיפה. החשוד הצליח עד כה להימלט מידי המשטרה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרו בארבעה ימים.

בעקבות כך, ביאחב"ל, היחידה החוקרת את המקרה מזה מספר חודשים, ממשיכים את החקירה בה מעורבים לכאורה יותר מ-17 בני אדם - אשר חשודים במעורבות בחטיפת הבחור, כליאתו וביצוע עבירות אלימות חמורות כלפיו על-ידי ראש ארגון הפשיעה של צ'רלי אבוטבול ואנשיו.

על פי כתבי האישום שהוגשו כנגד 12 בני אדם, בהם אבוטבול עצמו ומספר נאשמים חרדים, מיוחסות לנאשמים עבירות של סחיטה בכוח ובאיומים, קשירת קשר לביצוע פשע וכליאת שווא.

כתב האישום מתאר את השתלשלות המקרה: ב-22 באוקטובר האחרון, הגיש הרב מאיר פדידה (אחד הנאשמים) תלונה במשטרה, ובה טען כי יום קודם לכן, בשעות הערב כשהשתתף בחתונת בתו, נגנב מביתו סכום הכסף המדובר.

בנו של הרב פדידה (נאשם נוסף) חשד שהבחור מירושלים הוא זה שביצע את הגניבה, זאת חרף הכחשתו. השניים קשרו קשר עם הנאשמים במטרה להשיב את כספי הגניבה - תוך שימוש באלימות, איומים וכליאת שווא. כתב האישום מתאר כי האברך הובא לתחקור בפני הנאשמים שהכו אותו באמצעות מחבט ואגרופים.

הבחור החליט כי הוא צריך להודות במעשה למרות שאין לו כל מעורבות בו, כדי להפסיק את המכות שספג. הוא סיפר לתוקפים כי הכסף נמצא בדירתו. חלק מהנאשמים נסעו לכתובת שמסר האברך-אך הכספים לא נמצאו. התוקפים הודיעו לבחור: "נהרוג אותך". אז נלקח הבחור לביתו של אבוטבול בעיר נתניה, שם הוחזק עד סוף חודש אוקטובר. בשלב מסוים, הבחור הצליח להימלט מהדירה, והתלונן במשטרה.
חשודים חטיפה אבוטבול הליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד