כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מק'דונלדס תחדל מחילול שבת בבית שמש

למעלה מעשור שנים היה פתוח סניף מק'דונלדס בשבת • הסניף נסגר ושינה מיקום למרכז מסחרי חדש • הסניף החדש התחייב לסגור את שעריו בשבת וקיבל תעודת כשרות

מקדונלדס. צילום: פלאש 90
מקדונלדס. צילום: פלאש 90

אחרי שנים רבות: סניף מקדונלד'ס בבית שמש, הפך השבוע לסניף שומר שבת ובעל תעודת כשרות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המהפך אירע במסגרת הסכם שנחתם בין יהודה נפתלי, הבעלים של מרכז המסחרי, 'ביג 2', לבין עמרי פדן, זכיין רשת המזון בישראל.

לפני 11 שנים זכיין הרשת בישראל, עמרי פדן, הודיע על פתיחת סניף מקדונלד'ס במרכז המסחרי 'ביג 1' בבית שמש. רבנים ואישי ציבור חרדיים, וביניהם סגן ראש העיר דאז, משה אבוטבול, המכהן כראש עיר כיום, יצאו למאבק נגד העסק.

רבני העיר קראו למחות נגד הסניף וקיימו תפילות שבת מול החנות. ועשרות יצאו לעבר המרכז המסחרי, ומחו נגד פתיחת הסניף.

אך מאבק החרדים לא צלח. הזכיין הישראלי סירב לסגור את החנות תוך שהוא מנמק כי הוא "מתנגד לכפייה דתית". הוא גם ציין כי הוא מסרב "לפגוע ברגשות התושבים החילוניים בעיר".

אלא שהשבוע, עם פתיחתו של מתחם המסחר 'ביג 2' השתנתה המציאות: הסניף ב'ביג 1' נסגר ובמקומו נפתח סניף במתחם 'ביג 2' תוך התחייבות לשמור על קדושת השבת והכשרות. סעיפים אלו הוכנסו כתנאי לחידוש הסכם השכירות בין חברת 'ביג' לבין רשת המזון מקדונלד'ס.

בתמורה לכך, רשת המזון קיבלה הטבות כספיות ייחודיות ובכך המסעדה היחידה שחיללה שבת בעיר- נסגרה. עוד נודע כי שושבין ההסכם הוא ראש העיר, משה אבוטבול שביקש "לברך מכל הלב את בעלי רשת ביג שעשו מעל ומעבר למען כבוד השבת". הוא הוסיף כי היום הוא זכה "להסיר את החרפה ולהביא לבית שמש נקייה וטהורה יותר. שמעתי מגדולי ישראל שאין ספק שבסגירת המקום היחיד שחילל שבת בעיר, הוסרו קטרוגים מעל העיר ותושביה".
בית שמש משה אבוטבול מרכז מסחרי שבת ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד