י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איש האופוזיציה נדהם

"פוטין שלח שני כפילים שיתמודדו בבחירות תחת שמי"

בוריס וישנבסקי הוא דמות מוכרת בקרב תושבי העיר סנט פטרבורג שמעדיפים לתת לו את קולם בבחירות לפרלמנט כל בחירות מחדש | בוריס שנחשב למתנגד גדול לנשיא פוטין נדהם לגלות את 'ההפתעה' שהכין לו פוטין לקראת הבחירות הקרובות | התמודדות נוסח רוסיה

"פוטין שלח שני כפילים שיתמודדו בבחירות תחת שמי"
הפרלמנט בסנט פטרבורג צילום: Pixabay

סיפור שרק ברוסיה יכול לקרות, בפרלמנט הרוסי מכהן חבר ותיק הנחשב למבקר חריף של הנשיא פוטין ואנשיו: בוריס וישנבסקי. הוא נחשב לדמות מוכרת ואהודה על תושבי העיר סנט פטרסבורג שבוחרים בו לפרלמנט בכל פעם מחדש.

הבחירות המתקרבות לא הדאיגו אותו והוא היה בטוח שיזכה בתפקיד פעם נוספת, אלא אם כן תוצאת הבחירות תזויף באופן משמעותי, דבר שבדרך כלל לא קורה לנציג של עיר גדולה כמו סנט פטרסבורג, בשל העובדה שהפיקוח המקומי על הבחירות הדוק יותר וזיופים במקומות מסוג זה נתפסים בצורה לא טובה אפילו בקרב אוהדיו של הנשיא פוטין.

וישנבסקי החל לדאוג רק בימים האחרונים, כשהתברר לו שהוא לא הבוריס וישנבסקי היחיד שמתמודד בבחירות המתקרבות. לפתע צצו שני בוריסים נוספים, ולגודל ההפתעה, אפילו המראה החיצוני שלהם דומה מאוד למראה שלו.

בירור קטן העלה שהשניים האלו הם 'בוריסים' חדשים למדי. לאחד מהם קראו עד לא מכבר ויקטור ביקוב, ורק לפני קצת יותר מחודש הוא הפך לבוריס וישנבסקי, ה'בוריס' הנוסף הוא למעשה אלכסיי שמלב, שהחליף גם הוא אתשמו לבוריס וישנבסקי רק בשבועות האחרונים. לא זו בלבד, אלא שהשניים הללו, המתמודדים כאמור על מקום בפרלמנט, בכלל לא מנהלים קמפיין ולא מנסים לתלות תמונות שלהם ברחובות. הם סומכים בעיניים עצומות על הבוריס המקורי, שתמונותיו וגם שמו כמובן, דומים מאוד למראה שלהם בימים אלו ולשמות שלהם.

השניים מגדלים זקן צרפתי בדיוק כמו וישנבסקי המקורי, אחד מהם אפילו עבר כנראה טיפול כלשהו שגרם למראה הפנים שלו להזדקן בכמה עשרות שנים, כדי שיהיה דומה באופן כמעט מושלם לבוריס וישנבסקי
המפורסם. למעשה מדובר בשדרוג של תרגיל ישן: מפלגתו של פוטין נקטה לא פעם בשיטה הזאת של הרצת מועמדים עם שמות 'חדשים', הזהים באופן מחשיד מאוד למתמודדים מהאופוזיציה.

המצב הזה גורם לתומכיו של איש האופוזיציה להתבלבל ולהצביע בטעות עבור מועמדים עם שם דומה, ובכך הסיכויים שלו עצמו להיבחר לתפקיד פוחתים באופן משמעותי. החידוש המיוחד הפעם הוא שאותם מתמודדים גם החליפו את המראה שלהם כך שהוא דומה מאוד לבוריס וישנבסקי המקורי, והדבר נתפס כמו התקדמות משמעותית מאוד של 'שיטת הכפילים' למחוזות חדשים לגמרי.

וישנבסקי עתר לועדת הבחירות המרכזית וביקש לפסול את שני המתמודדים האחרים בגלל ששמותיהם דומים לשמו שלו, אבל הוועדה בדקה ומצאה שלכל אחד משלושת הבוריסים יש שם אמצעי שונה, ולכן השמות לא נחשבים לכפולים. וישנבסקי המקורי, אם כן, יצטרך מעתה להבליט יותר את השם האמצעי שלו שאינו ידוע לרוב תומכיו, אבל נשאר לו עוד פחות משבוע עד לבחירות, כך שהיעד הניצב בפניו בהחלט לא קל להשגה.

ולדמיר פוטין בחירות סנט פטרבורג כפיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד