כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"פתאום דממה" • בן הישיבה שאיתר את המסוק - משחזר

מי שאיתר לראשונה את שרידי המסוק שנפל אמש, היה בן ישיבה מבני ראם • בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא מתאר את השתלשלות הטרגדיה • וכך נשמעה הקריאה למשטרה • האזינו

שרידי המסוק שאיתר הבחור; צילום: yyz
שרידי המסוק שאיתר הבחור; צילום: yyz



התרסקות מסוק ה'קוברה' אמש בחצות:

תלמיד ישיבה בן 21, שהשתתף בחיפושים במהלך ליל אמש אחר המסוק הצבאי שהתרסק, הוא זה שאיתר ראשון את שרידי המסוק, ובעקבותיו גם את המסוק עצמו.

יעקב, תלמיד ישיבת בני ראם, סיפר ל'בחדרי חרדים' על השתלשלות העניינים.

"בשעה 00:55 שהיתי בישיבה, ושמעתי רעש שגרתי של מסוק שעבר בסביבה, פתאום שמעתי את המנוע נכבה ונדלק מחדש, פעמיים. כאשר שמעתי את המסוק ממשיך, נרגעתי.

"עברו רגעים ספורים, ושמעתי את המנוע נכבה שוב, ומאז דממה. מיד יצאתי החוצה יחד עם מספר בחורים נוספים, הבטנו לכל הכיוונים ולא ראינו דבר. קיווית שדבר לא קרה, וחזרנו לישיבה".

עוד בנושא:
הדיווח האחרון של הטייס: "אנחנו שש דקות לנחיתה"
אסון בתאונת אימונים • שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק

"דקות מאוחר יותר שמעו שני מסוקים, וראינו שהם חגים בגובה נמוך ומחפשים דבר מה. מיד הבנתי שקרה אסון, והתקשרתי למשטרה לדווח את מה ששמעתי מוקדם יותר.ככל שחלף הזמן, הגיעו עוד ועוד כוחות שפתחו בסריקות נרחבות את המסוק שהתרסק.

"יחד עם בחורי ישיבה נוספים, התגייסנו לחיפושים, וסרקנו איזורים על פי מה שביקשו מאיתנו. לקראת בשעה 4 רוב הבחורים כבר חזרו לישיבה, ואני נותרתי עם עוד בודדים.

"בשעה 4:50 הייתי יחד עם מספר בחורים וחיילים בצומת רבדים, והחלטנו להכנס יחד לשדה החיטה שמעבר לכביש.

"לאחר כ-5 דקות הליכה כשאני נעזר בתאורת הטלפון הנייד, הבחנתי בקטע גדול יחסית שאין בו חיטה, ומיד העלתי חשד כי זה האיזור שהמסוק התרסק. קראתי לאחד החיילים שהיה עם פנס, ואכן מצאתי חלק של פרופלור המסוק שגילח את החיטה ובכך עזר לנו לאתרו.

"החייל דיווח לחפ"ק על איתור החלק, והתקדמנו עוד כמה מאות מטרים, שם ראינו את המסוק כשהוא כמעט שלם, למעט חלקים שנשברו שעת ההתרסקות.

"התקרבתי, וראיתי את גופות החיילים ז"ל, ומיד הגיעו כוחות גדולים שפינו אותנו, וחזרנו לישיבה".

צילום: ארכיון חיל האווירצילום: צילום: ארכיון חיל האוויר
צילום: ארכיון חיל האוויר


וכך זה נשמע • "כדור אש נפל פה מהשמיים"

"אני נוסע פה על הכביש ליד רבדים, זה יישמע לך קצת מוזר, אבל נפל איזה כדור אש לתוך השדה פה מהשמיים", סיפר אמש אזרח בשעה 00:55 למוקדנית מוקד 100 של משטרת ישראל מחוז דרום.

כך נשמע הדיווח הראשון שהתקבל על ההתרסקות. בעקבות השיחה, יצאו כוחות גדולים לסריקות באזור ומצאו כמה שעות לאחר מכן באותו שדה את שרידי המסוק.

האזינו:


מסוק חייל בני ראם מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד