כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חוק חדש: רבע מבוחרי הרבנים הראשיים יהיו נשים

רבע מחברי הגוף שבוחר את הרבנים הראשיים לישראל יהיו חברות • כך לפי הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן • "קבוצה של רבנים ממונים עלולה להנציח את ניתוקה של הרבנות"

אליעזר שטרן. צילום: פלאש90
אליעזר שטרן. צילום: פלאש90

שבועיים לסיום כהונת הרבנים הראשיים: הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן וח"כ שי פירון עשויה לגרום לטלטלה בבחירות לרבנים הראשיים.

ח"כ אלעזר שטרן וח"כ שי פירון הניחו על שולחן הכנסת, הצעת חוק לשינוי הגוף הבוחר לרבנות הראשית.

על הצעת החוק חתומים ח"כים ממפלגות שונות ובהם שי פירון (יש עתיד), יצחק הרצוג (העבודה), אורי אורבך (הבית היהודי), דוד צור (התנועה) ועליזה לביא (יש עתיד).

כך גם, לפי ההצעה רב ראשי ייבחר רק ניסיון או השכלה גם ברבנות עיר, וגם דיינות. עד כה הניסיון וההשכלה באחד משני התחומים לא היה נדרש ונבחרו רבנים שלא עמדו בדרישות התפקיד.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי במשך שנים לא זכו הנשים לכל ייצוג בגוף הבוחר, וגם כיום מספרן קטן ביותר, כ-2% בלבד, בעוד שחלקן באוכלוסייה הוא כ-50%. מעבר לעקרון היסוד של השוויון המגדרי, קיימת בגוף הבוחר בהרכבו הנוכחי אפליה מובנית מראש נגד נשים, מכיוון שלמעלה מ-50% מהגוף הבוחר מורכב מרבנים, וממילא באופן אוטומטי נשים מודרות מייצוג בחלק זה. לפיכך מוצע שבאמצעות מנגנון של איזון מגדרי יהיה בגוף הבוחר ייצוג של לפחות 25% נשים.

ח"כ אלעזר שטרן: "במצב הנוכחי לא משנה מה הוא רצון העם ואף לא רצונה של המנהיגות הנבחרת, אלא קבוצה של רבנים ממונים עלולה להנציח את ניתוקה של הרבנות מצרכיה של החברה הישראלית. באין שינוי תמשיך הרבנות הראשית להיות מנותקת מהחברה הישראלית. 2 אחוז בלבד של נשים בקרב הגוף הבוחר, היא רק אחת הדוגמאות לכך".
שי פירון אלעזר שטרן הצעת חוק רבנים ראשיים נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד