כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

משפחה חרדית שפלשה לבית וסולקה - שובתת רעב

משפחה חרדית בת 13 נפשות מצפת, פתחה בשביתת רעב לאחר שלטענתה סולקה מדירתה על ידי האפוטרופוס הכללי • משרד המשפטים: בני המשפחה פלשו לנכס לא להם

משפחת שבבו, ברחוב. צילום: אלימלך גרסטל, בחדרי חרדים
משפחת שבבו, ברחוב. צילום: אלימלך גרסטל, בחדרי חרדים

משפחה חרדית, בת 13 נפשות נזרקה לרחוב ופתחה בשביתת רעב: האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים הורה אתמול (ב') לפנות את משפחת שבבו מדירתם בעיר העתיקה של צפת. אב המשפחה, הרב יוסף שבבו: "נותרנו עם 11 ילדים ללא קורת גג, אנחנו נתונים לחסדי שמיים".

תחילתו של סיפור, לפני 32 שנה, החליט שבבו להרחיב את הדירה בת שני חדרים וחצי שהייתה ברשותו. הנכס שנמצא סמוך לדירתו בגודל של חדר וחצי היווה עבורו אפשרות טובה להרחיב את ביתו הקטן עבור משפחתו המתרחבת. "רצינו שיהיה לנו מקום להאכיל את ילדינו כמו בני אדם", מספר האב בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

אז התברר כי הנכס שבו רצה להשתמש שבבו מנוהל על ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים זאת בשל העובדה כי בעל הדירה נעדר. כדי להשלים את תהליך הרכישה, שבבו רכש את הדירה הנוספת באמצעות 'דמי מפתח', מה שהקנה לו את חזקה על הנכס.

בשנת 2010 הגיש האפוטרופוס הכללי תביעה בבית המשפט השלום בעפולה בה דרש מאב המשפחה לשלם שכירות על הדירה על כל השנים הרבות שבהן השתמש בה ומקביל גם ביקש מבית המשפט להוציא צו פינוי של המשפחה מהדירה.

התביעה התנהלה במשך שנתיים ובתחילת שנת 2012 הגיעו הצדדים להסכמה לפיה שבבו ישלם דמי שכירות חד פעמיים בסך 8,000 שקלים ובנוסף 800 שקלים שכירות על כל חודש מאז ואילך. בית המשפט אישר את ההסכם בין הצדדים.

הרב יוסף שבבו. צילום: אלימלך גרסטל, בחדרי חרדיםצילום: הרב יוסף שבבו. צילום: אלימלך גרסטל, בחדרי חרדים
הרב יוסף שבבו. צילום: אלימלך גרסטל, בחדרי חרדים

שבבו, כך מתברר השבוע, לא הבין את משמעות ההסכם, לא שילם את שנדרש ובעקבות כך, נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל.

אתמול ב-11 בבוקר הגיעו שוטרים מלווים באנשי ההוצאה לפועל, הוציאו את שבבו, רעייתו ו-11 ילדיו מהבית לרחובה של עיר. " אין לנו לאן ללכת. נזרקנו לרחוב", סיפר בכאב האב ל'בחדרי חרדים'. "כל הציוד שהיה לנו בדירה הושלך לרחוב. יש לי 11 ילדים שנותרו ללא קורת גג. אנחנו נתונים לחסדי שמיים. ניסינו להגיע לפשרה עם האפוטרופוס הכללי, אך ללא הצלחה".

עורך הדין. ג'לאל חליחל, המייצג את המשפחה מאז הפינוי, פנה לבית המשפט השלום בעפולה בבקשה לעכב את הליך הפינוי, "הלקוח שלי לא פלש לדירה, הוא קיבל חזקה כשוכר בהתאם לפסק דין", הוא אמר ל'בחדרי חרדים'. "השוכר הוצא מהדירה בעקבות אי תשלום סמלי".

ממשרד המשפטים בשם האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': מדובר בנכס שמנוהל על ידי האפוטרופוס הכללי בנאמנות עבור בעליו הפרטיים, בהתאם לחוק האפוטרופוס הכללי, תשל"ח - 1978.

"הנכס ממנו בוצע הפינוי אינו הדירה של משפחת שבבו, כי אם דירה צמודה אליה הם פלשו, לאחר ששברו את הקיר המפריד בין הדירות. האפוטרופוס הכללי נאלץ להגיש בשם הבעלים הפרטים תביעה לבית המשפט לפינוי הפולשים מהדירה שבניהולו. בהליך זה הייתה משפחת שבבו מיוצגת על ידי עו"ד.

הטענה לפיה הניסיונות להביא לסיום ההליך בדרך של פשרה לא צלחו אינה נכונה. הצדדים הגיעו להסכם פשרה אשר קיבל תוקף של פס"ד במסגרתו ניתנה למשפחת שבבו, על פי בקשתה, אפשרות להישאר בנכס כנגד תשלום דמי שכירות והוסכם כי במידה ודמי השכירות לא ישולמו הם יפונו מן הנכס.

הואיל ודמי השכירות אותם התחייבה משפחת שבבו לשלם בהתאם להסכם הפשרה לא שולמו על ידה, פעל האפוטרופוס הכללי לפינוי הנכס בהתאם להוראות פסק הדין. יצוין כי לכל אורך הדרך, הן במהלך ההליך המשפטי והן לאחריו ניסה האפוטרופוס הכללי להגיע להבנות עם משפחת שבבו אך ללא הועיל.

"הפינוי נעשה בהליך הוצאה לפועל שבוצע כדין ולאחר שנמסרה למשפחת שבבו התראת פינוי כבר בחודש אוקטובר 2012. על אף האמור לא פעלה משפחת שבאבו, כמתחייב על פי הדין, לפינוי הנכס כך שאין לה להלין על מועד הפינוי, אלא על עצמה. ראוי לציין כי האפוטרופוס הכללי מנהל תביעת פינוי נוספת כנגד משפחת שבבו בנוגע לנכס הנמצא באזור אחר בעיר צפת, והמצוי אף הוא בניהול האפוטרופוס הכללי".
צפת פולש נכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד