ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מרזל: "הח"כים החרדים הכשילו את מאבק עולם התורה"

ברוך מרזל מאשים את הח"כים החרדים בהכשלת המאבק נגד הגיוס • תמכו בבוגדנות בבג"ץ • דחו בהתנשאות את החרד"לים • היו כפויי טובה בבחירות • ולמה הוא מתגעגע לפרוש?

ברוך מרזל. צילום: פלאש90
ברוך מרזל. צילום: פלאש90



תחילה הקדמה: השורות הבאות נכתבות מתוך כאב רב ולא מתוך רצון לנגח חלילה. כך גם, אין בהן מלמעט במאומה, מהפשע של ראשי 'הבית היהודי' שחברו ללפיד אויב זהותה היהודית של המדינה, תוך החרמת המפלגות החרדיות.

זה יותר מ-30 שנה (!) שאני וחברי מתגייסים בכל פעם בו הציבור החרדי מצוי במערכה חשובה על עקרונות חיינו בנושאי דת ומדינה. שבת, צניעות, חינוך, מצעדי תועבה, איום על שלמות ירושלים ועוד נושאים שבצביון חיינו היהודיים - תמיד ניאבק שם כתף כתף עם החרדים.

זוכר אני לטובה כיצד תמיד היה זה הרב מנחם פרוש ז"ל, אשר עמד בראש המערכות, הוא זה שגייס, ארגן, יזם ופיקד ושמחתי תמיד לעמוד לשירותו.

גם הפעם, מיד אחרי הבחירות כשהבנתי לאן הרוח נושבת, יצרתי קשר עם ראשי הציבור החרדי מתוך תקוה ליצור חזית ולהקים מטה מאבק משותף להצלת בני הישיבות. לצערי גיליתי שאין עם מי לדבר.

למעט ראיונות עילגים בתקשורת, מצד חברי כנסת ועוזריהם, אין מטה מסודר שמנהל את הקרב. אין תקציב למערכה, אין אסטרטגיה, אין מערך הסברה. הכול בנוי על שליפות. כל יום מחליפים טקטיקה וכיוון.

פעם מזמינים חברי כנסת של הבית היהודי לסיור בישיבות, ולמחרת מודיעים על החרמת מוצרים המיוצרים בישובים שמעבר לקו הירוק (כמו האנטישמיים באירופה) שבהם יש יותר מצביעי יהדות התורה וש"ס, ממצביעי הבית היהודי (בדוק!).

רבותי, כך לא מנצחים מאבק!

היום יותר מתמיד מורגש חסרונו של הרב מנחם פרוש, אשר בכל פעם בו עמדה לפנינו מערכה בסדר גודל שכזה, היה מאחד כוחות לחזית רחבה, מכנס את כולנו - כל מי שיכול ומוכן לעזור. הוא היה פותח בנאום נרגש על הבעיה והשלכותיה, עם פאתוס שהיה שמור רק לו.

מיד לאחר מכן היה קם המטה תוך ניתוח וחלוקת משימות ותפקידים. כל יום היו החברים מתכנסים לדווח מה התקדם בכל גזרה.

הבגידות: שלב אחרי שלב

אבל מה באשר לסוגיה הכה חשובה לי ולחברי, והיא ההגנה על לומדי התורה ובני הישיבות?

כבר שנים רבות שבעיית מעמדם החוקי של בני הישיבות דוהרת אלינו. בג"ץ אמר את דברו מספר פעמים, התקשורת ושונאי החרדים הגבירו את ההסתה זה מספר חודשים. זה היה צפוי רבותי. זו לא הפתעה! אבל הנה התוצאות לפנינו.

ועתה שלב אחר שלב:

מי שביטל את חוק טל היה הבג"ץ לא הכנסת!

ומה עשו החכי"ם החרדים כדי להחליש את הבג"ץ - טרם שלח ידו וביטל את החוק?

מדהים לומר: לא רק שהחכי"ם החרדים לא עשו דבר נגד הבג"ץ, הם אף בגדו בנו, וחיבלו במאמץ להחליש את הבג"ץ!

בצורה תמוהה ומעוררת שאלות קשות, נציגים חרדים פעלו בכנסת בעד הבג"ץ ונגד הניסיון לשנות את הרכב הוועדה לבחירת השופטים, שהיה מרסן את כוחם של שופטי בג"ץ. לו היו מאמצים עמנו כוחות ותומכים גם בהחלשת כוחו של הבג"ץ לבטל חוקים, כלל לא היינו ניצבים היום מול חוק מבוטל! זו הייתה בגידה ראשונה בנו, וגם בעולם התורה.

והלאה לשלב הבא.

לאחר שבוטל החוק, שומה היה לחפש בכל דרך בעלי ברית שילחמו יחד, כתף אל כתף נגד כל ניסיון לפגוע בבני הישיבות. אך לא כך נעשה.

יתירה מזו: זה הזמן לחשוף שהיו פוליטיקאים ומנהיגים מהציבור החרד"לי שהציעו עזרה עוד בתחילת המאבק, אך הם נדחו בבוז. רבנים חרד"לים שרצו לתאם מאבק עם החרדים, נדחו.

היה זה המשך להתנהלות גסה, צרת ראייה וצרת עין, בה לא הכירו תודה למי שסייעו לחרדים במשך שנות דור. כאשר ישבו עסקנים חרדים בעמדות מפתח בעירית ירושלים ובממשלה, הם דרסו בגסות את הציבור הזה ולא השאירו לו אפילו לא פרורים, ואף פגעו ברבניו ובגדולי תורה.

למרות זאת, מחלו אלה על כבודם והציעו עזרה. אך חברי הכנסת החרדים לא רצו לתאם ולשתף פעולה, בשום צורה ואופן. זו הייתה בגידה שנייה.

ואל השלב הבא:

במהלך הבחירות חברי כנסת חרדים (ואחד מהם במיוחד), עשו כל מאמץ למצוא את המפריד ולא את המאחד, תוך השמצות וגיבובי שקרים, בנסיון להביא את נאמני א"י, לתמוך ביהדות התורה, ולא בנו ח"ו. אנו שלכל אורך הקדנציה הצבענו אוטומטית יחד עם החרדים. אך שוב בקוצר ראייה בגדו בנאמנות המוחלטת שלנו למפלגות החרדיות. כן, זו הבגידה השלישית.

אין ספק כי לו היינו מקבלים את אותם אלפי קולות בודדים שחסרו לנו, גם על חשבון יהדות התורה, מצב יהדות התורה עצמה היה שונה לחלוטין. גם אם היה לה עצמה פחות מנדט בכנסת. היה מתווסף כח אשר תמיד הוגדר כאצבע החרדית השישית. אין ספק שלבית היהודי היה קשה להתמודד עם מפלגה דתית לאומית בכנסת, שהיתה עומדת בחזית אחת עם החרדים.

הרב מנחם אייכה?

והיום: מה מצופה מהמנהיגות הפוליטית החרדית, מול הצונאמי המסוכן? מול הנפילה לתהום?

עוד לא מאוחר מידי, לפני תבוסה כוללת במלחמת אחים חסרת סיכוי, יש להתעורר ולהתארגן למערכה מסודרת. להקים מטה שירכז את המערכה, להרחיב את בסיסי התמיכה בעולם התורה, להוכיח את תרומת החרדים למדינה, להוכיח שאין רצון-יכולת-וצורך בחרדים בצבא. נדרש להקים מערך הסברה למעצבי דעת קהל ולציבור הרחב ולייסד בריתות פוליטיות אמיתיות. ודאי לא להרחיק בקוצר ראייה ציבורים שלמים, ללא חשיבה וללא תכנון.

העסקנים חייבים להשפיע על המציאות הקשה ולא להיגרר אחריה. אולם בפועל, שום דבר לא נעשה.

היום יותר מתמיד, אני חש בחסרונו של הרב מנחם פרוש ז"ל, אני מתגעגע אל דמותו של האיש שהיה אוהב ארץ ישראל ואוהב ישראל. שידע את סוד ההצלחה של אחדות כוחות.

טוב יעשו העסקנים החרדים בכלל, וממשיכי דרכו בפרט, שילמדו מפעולותיו ויישמו אותן לטובת היהדות החרדית ועולם התורה.

הרב מנחם, אייכה?.
ברוך מרזל עוצמה לישראל חרדים ח''כ בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד