י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ניסיון השתלטות בכותל המערבי"

'יתד' במתקפה: קריב הציג לבנט מתווה לרפורמים בכותל

מתווה הכותל של ח"כ קריב: 'רחבת הכותל שייכת לעם היהודי ולא לעם הישראלי, ניסיון להחיל שם ריבונות ישראלית הוא כיבוש זר' תוקפים הבוקר במאמר המערכת של עיתון 'יתד נאמן' 

'יתד' במתקפה: קריב הציג לבנט מתווה לרפורמים בכותל
מחאה נגד נשות הכותל צילום: פלאש 90

ביטאון מפלגת 'דגל התורה' במתקפה הבוקר (ראשון) כנגד מתווה הכותל אותו הציג ח"כ קריב לראש הממשלה, "חשש כבד מיוזמה הרסנית שעלולה לעלות לאישור הממשלה, ח"כ גלעד קריב הניח על שולחן ראש הממשלה מתווה הכולל זמני תפילות לרפורמים ברחבה המרכזית".

חבר הכנסת אורי מקלב תוקף ואומר ליתד נאמן כי "הממשלה מוותרת על כל הערכים והמסורת בשביל שלמות הקואליציה, בממשלה הזו אין מנהיגות אלא רק ויתורים והתרפסות - בכלכלה, בנאמנות, בנושאים הביטחוניים, ובשמירת המסורת היהודית. מתווה זה יביא לנזק ופגיעה באחדות העם היהודי".

במקביל במאמר המערכת המתפרסם בעמוד השער של העיתון תוקפים את המתווה ואת הממשלה, "רחבת הכותל שייכת לעם היהודי ולא לעם הישראלי, ניסיון להחיל שם ריבונות ישראלית הוא כיבוש זר. - עם ישראל נמצא היום תחת שלטון ה'ערב רב', גלות יהודים בידי יהודים".

להלן המאמר המלא כפי שהופיע בביטאון 'דגל התורה', "חשש כבד מתוכנית עם מספר מתווים אפשריים לקיום סדרי התפילות ברחבת הכותל המערבי שעיקרם נעיצת טלפיים של הרפורמים בקודשי ישראל. לפי דיווח של חדשות 20 ח"כ גלעד קריב מי ששימש כמנכ"ל התנועה הרפורמית לשעבר, הניח על שולחנו של ראש הממשלה נפתלי בנט "מתווה כותל" שיזמו הקהילות הרפורמיות המבקשות לקעקע את קודשי ישראל הכולל זמני תפילות לרפורמים ברחבה הכללית.

ח"כ אורי מקלב הגיב בחריפות ליוזמה הרסנית ואמר כי "לצערנו על שולחנו של ראש הממשלה מונח מתווה המביא הצעה פוגענית חמורה ביותר -  לא מדובר בהצעות לאתרים סמוכים, אלא על רחבת הכותל המרכזית אליה מבקשים להכניס את הרפורמים בדלת הראשית".

"זה שפל גדול שיכול להיות לאדם המייתמר להציג עצמו כיהודי דתי ואורתודוקסי. במתווה זה הם מבקשים לקחת את הכותל המערבי, המקום המאחד ביותר את עם ישראל. ולהכניס לשם קבוצה שכל מהותה היא מדון ומריבה. כולם יודעים היום כי הרפורמים אין מאחוריהם דבר אלא הינם רק קבוצה שולית וצעקנית שכל מטרתה היא לעורר קיטוב בעם".

"הממשלה מוותרת על כל הערכים, ומוכרת את המסורת השורשית, הדגל והמרכז של העם היהודי דורי דורות בשביל שלמות הקואליציה שלהם. בממשלה הזו אין מנהיגות אלא רק ויתורים והתרפסות - בכלכלה, בנאמנות, בנושאים הבטחוניים, ובשמירת המסורת היהודית. מתווה זה יביא לנזק ופגיעה באחדות העם היהודי", הזהיר הרב מקלב.

יצוין כי קודם לכן, אף פנה שר התפוצות ד"ר נחמן שי לראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה לקדם את המתווה הקודם בהקדם ולהעניק חלילה הכרה לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות.

במכתב ששיגר השר שי לראש הממשלה הוא דורש ממנו להחזיר את מתווה הכותל לשולחן הממשלה כבר בישיבה הקרובה, לדבריו, "על ממשלת ישראל מוטלת האחריות להבטיח באופן מיידי את זכות התפילה השיוויונית ברחבה הדרומית".

גם יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב, נציג הרפורמים בכנסת, פנה לראש הממשלה בנט בדרישה לקיים בהקדם דיון בראשותו בדבר התנעת מתווה הכותל מחדש. כמו כן, ביקש קריב לקיים מפגש בנושא עם ראשי הזרמים והארגונים שהיו שותפים להתקנת המתווה יחד עם הנהגת הסוכנות היהודית.

לדבריו, "מן הראוי כי ממשלה החורטת על דגלה ערכים של שינוי, פיוס לאומי וגיבוש פשרות והבנות תתייצב בפני בג"ץ עם עדכון על התקדמות אמיתית ו'חילוץ העגלה מן הבוץ'".

כזכור, בנט שוחח לפני כשבוע עם ראשי קהילות יהודיות בארה"ב והבטיח להם כי אחרי העברת התקציב הוא צפוי "לעסוק", כלשונו, במתווה הכותל שמכיר ברפורמים ובקונסרבטיבים. הדיווח זכה למחאה נחרצת על ידי הנציגות החרדית בכנסת לבל ייפגעו חלילה בקודשי ישראל.

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית הגיבה למאמר: "אנו מייחלים ופועלים להחלטת ממשלה אשר תאמץ את מתווה הכותל, מתווה אשר הושג באמצעות שיח משותף ובחסות פשרה נרחבת מצד הזרמים הליברליים ביהדות. כתמיד, נמשיך לקרוא לפתרונות מתוך שיתוף פעולה הגם שלא מתוך הסכמה מלאה. רוחות הקרב המנשבות נוכח אימוץ המתווה המסתמנת לא ירתיעו את אלה המבקשים לחיות כאן ביחד, ומתוך כבוד הדדי".

מתווה הכותל גלעד קריב נפתלי בנט רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד