י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרשת שבת שובה

הפוסק: 'כל המחלוקות שיש רח"ל, יותר מסוכנות ומדבקות מהנגיף'

עשרה ימים בין ר"ה ליום הכיפורים: בדרשת שבת שובה שנשא השבת הגרש"א שטרן מגדולי פוסקי דורנו עורר הרב על עניינים של בין אדם לחברו וביקש להתחזק ולברוח ממחלוקת עליה גם יום הכיפורים לא מכפר, "צריכים להיות באגודה אחת, ולברוח ממנה כמו מאש" | הדברים המלאים

הפוסק: 'כל המחלוקות שיש רח"ל, יותר מסוכנות ומדבקות מהנגיף'
הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן צילום: שוקי לרר

הפוסק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד 'שערי הוראה' נשא את דרשת שבת שובה בבית מדרשו 'מתיבתא' במערב בני ברק בהשתתפות מאות אנשים שבאו לשמוע את הדרשה ועורר על הפירוד והמחלוקות שיש רח"ל בעם ישראל. 

תחילה הודה הגרש"א על כך שזוכים להיות בבית המדרש החדש "אוחילה לקל אחלה פניו, ראשית דברי אנעים זמירות ושירים אערוג בואו שעריו בתודה, אודה ה' בכל לבב, להיות כאן בהיכל בית ה' החדש בתפארתו ובנוסף ארון הקודש החדש, עלינו לבקש מחילה מספרי התורה הם היו קצת בגלות ועכשיו חזרו למקומם".

"אנו זוכים להיכנס לשנת השמיטה שנה שיש לה קדושה של שבת, החתם סופר בדרשות כתב שיש לה קדושה של יו"כ, אבל אם מחולל השמיטה אזי אין לה קדושת ארץ ישראל וצריך לקיים המצווה כהלכתה, כמה שיותר שומרים על ההלכות אזי מכשירים את הקרקע לביאת המשיח".

בהמשך דבריו עורר הפוסק את הציבור ואמר, "אנו מבקשים 'מלוך על כל העולם כולו בכבודך', אבל זה רק בזמן שכלל ישראל נמצאים באגודה אחת, לדאבוננו יש מחלוקות ופירוד לבבות בין קהילות ובין אדם לחברו ואפי' אלו שחושבים שכוונתם לשם שמים, ואין כוונתי לשום קהילה כלל וכלל אז גם מעכב את ביאת הגאולה, אלא כל אחד יודע מרת נפשו ויתקן את מה שעוות. אנו עומדים בזמן של תקיעת שופר וזהו קול קורא להתאסף מכל המחנות, ולהסיר מעלינו את כל המחלוקות והפילוגים בין אדם לחברו". 

"המחלוקת בין הציבור יותר מסוכן ומדבק מקורונה, ויום כיפור לא מכפר וגם מיתה אינה מכפרת, מה שא"כ חילול ה' שמתכפר במיתה, כתוב בפרשת האזינו 'ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם', מפרש רש"י, בהתאספם יחד באגודה אחת ושלום ביניהם הוא מלכם ולא כשיש מחלוקת ביניהם".

הגרש"א הוסיף כי "אחד מהדברים שישאלו בבית דין של מעלה, ציפית לישועה, צריך יותר לחזק את העניין של ציפייה לגאולה, ויותר לבקש ולהתחנן על ביאת משיח בן דוד, ועל הגאולה העתידה".

את דבריו סיים הרב, "כיום המצב עם כל הטכנולוגיה והמכשור המתקדם חושבים שכוחי ועוצם ידי, אפילו אותם אנשי הבריאות הראו לנו באופן מוחשי שאינם יודעים מאומה, ורק אבינו שבשמים הוא לבדו עושה ויעשה לכל המעשים, והם אינם יודעים מאומה לא חיסונים, ולא תרופות, לא ידעו במה יכשלו, אמנם צריך לעשות השתדלות אבל צריך לדעת כי 'אני האלוקים, ואני אמית ואחיה'". 

הרב שמואל אליעזר שטרן דרשת שבת שובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד