י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המעשה המופלא של המשפיע

בעל ה'תוכנה' גרם בטעות לקבלת בחור לישיבה

כך גרם בעל תוכנת מחשב לישיבות לקבל בחור לישיבה חשובה למרות שבישיבה החליטו שלא התקבל. הסיפור שאירע לפני שנה ב'טעות' ממש, סופר על ידי המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן 

בעל ה'תוכנה' גרם בטעות לקבלת בחור לישיבה
רבי אלימלך בידרמן בביתר צילום: ארי קופרשטוק

מעשה נפלא שסיפר המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, אותו שמע מבעל המעשה בכבודו ובעצמו, יהודי שמוכר לפרנסתו 'תוכנות מחשב' לניהול תלמידים בישיבות.

הסיפור שהופיע בגיליון 'באר הפרשה' השבוע ומתפרסם היום ב'בחדרי חרדים' מתחיל לפני כשנה, כאשר האיש נקרא לאחת הישיבות, להראות להנהלת הישיבה את התוכנה, בתוך הדברים רצה להראות להם כיצד ניתן להדפיס בתוכנה מכתבים להורי התלמידים באופן אוטומטי, לקח האיש את רשימת התלמידים שנרשמו לקראת השנה החדשה, והדפיס 'אישור קבלה' לאחד השמות שהיה ברשימה.

משגיח הישיבה שנכח במקום ראה את הדף הנדפס, אמר בדרך אגב, הבחור הזה לא התקבל להמנות עם תלמידנו, אבל מאי נפק"מ, הרי הדף הודפס רק לצורך 'דוגמא', להראות כיצד משתמשים בתוכנה. 

כעבור יומיים, ישב המזכיר של הישיבה והדפיס מכתבים להודיע להורים המאושרים שבניהם התקבלו לישיבה, הוא הכניס את הדפים למעטפות ושלח לבית הבחורים, המזכיר שראה עוד דף על השולחן, הכניס גם כן למעטפה ושלח לבית הבחור.

למחרת התקשר המשגיח לאותו אברך שמוכר את התוכנות, ואמר לו: "אינך יודע מה עשית לי, על הבחור הזה ישבנו רבות והחלטנו שלא לקבלו מחמת כמה סיבות, גם הקהילה שהוא שייך אליה ועוד כמה דברים על אף שההורים הפעילו אלינו לחץ אדיר לקבל אותו, ואילו אתמול נשלח אליו הביתה מכתב המבשר להם מטעם הנהלת הישיבה שהם מקבלים אותו בשתי ידיים, וכיצד אירע הדבר, כי בטעות נשתרבב אותו דף שהדפסת להראות לנו דוגמא בעלמא וזה נשלח לבית כאילו זו תשובה אמיתית".

הבחור והוריו שקיבלו את המכתב שמחו עד השמים וכבר פנו להנהלת הישיבה לסדר את כל ענייני התשלום וכדו', והמזכיר ענה להם, אינני רואה את שמו של הבחור ברשימת התלמידים, אך הם בשלהם טוענים, בידינו מכתב שקיבלנו מטעם הישיבה המבשר לנו כי הבן התקבל.

המזכיר בירר אצל המשגיח, ואז התבררה הטעות. אך המשגיח הבין שאת הנעשה אין להשיב, אי אפשר להסביר להורים כי מדובר בטעות בעלמא, ואנו מוכרחים לקבל את הבחור. 

בעל התוכנה מספר כי לאחר שנה נקרא שוב להנהלת הישיבה לסדר להם כמה עניינים במחשבים, בהיותי שם שאלתי את המשגיח בדרך אגב, מה שלום אותו הבחור ש"הכנסתי" לישיבה, ענה המשגיח, "אשריו ואשרי יולדתו".

"אנחנו חבים לך הכרת הטוב על שגרמת לנו להכניס בחור חשוב כמותו וכו', הוא תורם רבות לכל המצב של הישיבה", ממשיך בעל התוכנה ומספר "עברתי על הרשימה של התלמידים, ובו נכתב הכתובת של הבחור וראיתי שהנני מכיר היטב את אביו". 

"מיד התקשרתי לאביו, ומסרתי לו כי שמעתי מפי המשגיח על בנו דברים טובים, ובתוך כך שאלתי אותו, כיצד הצלחת להכניסו לישיבה ענה האב ואמר, האמת אגיד, אין זה אלא נס גדול, כי רבות פעלנו שיסכימו להכניסו, והעלינו חרס בידינו, עד שבלילה אחד נסעתי עם רעייתי לכותל המערבי, שם ישבנו גם בכינו, 'אני בקרן זוית זו והיא בקרן זוית זו', כל הלילה התפללנו מעומק לבנו בדמעות שליש להצלחת בנינו החשוב, כי ידענו שהוא בחור חשוב, ומגיע לו להתקבל לישיבה טובה וחשובה, גמרנו שם כמה פעמים את כל ספר תהלים".

"ואכן כעבור יומיים קבלנו מכתב מהישיבה – בנכם התקבל להימנות כתלמיד בישיבה, בשמחה רבה דיברנו עם המזכיר, ואכן הוא התחיל לגמגמם. אבל למעשה אמר, דיברתי עם המשגיח ואין כל נפק"מ מה ומי, תכל'ס, הבחור התקבל, וממשיך האיש לספר, ב'תוכנה' יש אפשרות לבדוק על כל מכתב מתי הוא נדפס, ומצאתי, כי באותו היום בשעה 11 בבוקר – למחרת הלילה שהייתם בתפילה ובכיה בכותל עבור בנם, הודפס על ידי המכתב ב'טעות' והונח על השולחן במשרד הישיבה, ומשם נפתחה לו הדרך להתקבל לישיבה".

"ראו נא כמה פלאות השגחת הבורא" אומר רבי מיילך, "כמה סיבבה ההשגחה, לשדד מערכות למלא משאלות לב המתפללים תפילה מעומק הלב, וביחוד כשהיא תפילת אבות על בנים להצלחתם בתורה וביראה".

הרב אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד