י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בדיקה מקיפה ורצינית"

במקביל לחקירה: המצוד אחר המחבלים נמשך | בנט: "רצף כשלים"

ארבעת המחבלים שנלכדו בליל שבת, נחקרים גם היום בידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי | במערכת הביטחון מעריכים כי לארבעה לא היה קשר עם השניים הנותרים, כך שאין בידיהם מידע על מקום הימצאם | בנט בפתח ישיבת הממשלה: "רצף טעויות. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית"

במקביל לחקירה: המצוד אחר המחבלים נמשך | בנט: "רצף כשלים"
המצוד אחר המחבלים צילום: דוברות המשטרה

כמעט שבוע לאחר בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע באמצעות מנהרה - נמשך המצוד אחר שניים מהאסירים הביטחוניים שטרם נתפסו. השניים, נאיף כמאמג'י ומונאדל יעקוב אינפיעאת ממשיכים להימלט מכוחות הביטחון לאחר שארבעת חבריהם וביניהם זכריה זביידי, נתפסו בליל שבת. במערכת הביטחון מעריכים שלפחות אחד מהם הצליח להגיע לשטחי הרשות הפלסטינית, מה שמקשה על המשך המצוד.

ארבעת המחבלים\\צילום: דוד כהן פלאש 90

החיפושים אחר השניים נמשכים באזור עמק יזרעאל, לא רחוק מהמקום שבו נמצאו ארבעת המחבלים, אך הם מתרכזים גם בצפון השומרון, באזור מגוריהם של השניים, מתוך הבנה כי ינסו להגיע אליו. השאיפה במערכת הביטחון היא לתפוס את השניים בחיים, מה שיפחית את הסיכוי להיגרר להסלמה ביטחונית.

בד בבד, המשטרה ושירות הביטחון הכללי ממשיכים בחקירת ארבעת המחבלים. לפי הערכות, הם לא זכו לסיוע מבחוץ ולא הכינו תכנית בריחה, מה שהוביל לתפיסתם המהירה. יחד זאת לארבעה ככל הנראה לא היה קשר עם השניים שטרם נלכדו, כך שאין בידיהם מידע על מקום הימצאם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לשורת המחדלים שהובילו לבריחת המחבלים, אותם הגדיר כ"רצף טעויות וכשלים". "כמות האנרגיה והמאמצים שהושקעו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה", אמר בנט, "זה מחייב בדיקה והפקת לקחים".

בנט הוסיף: "יחד עם שר הבט"פ החלטנו על הקמת ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. תהיה בדיקה מקיפה ורצינית. אנחנו מסתכלים במבט רחב יותר ורואים במה שקרה קריאת השכמה. חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תהליכים של ייעול, תיקון וחתירה למצוינות"

"אפשר וצריך לעבוד אחרת, במיוחד בארגון ביטחוני כמו שב"ס", אמר ראש הממשלה, "מינויים איכותיים בהתאם לפרמטרים המקצועיים בלבד, הגדרת יעדים לאומיים, וגיבוש תכניות עבודה סדורות. את מה שהתקלקל אפשר לתקן".

ברקע המשך המצוד, נרשמת עלייה במתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון וברצועת עזה. בימים האחרונים המשיכו פלסטינים להתפרע בכמה נקודות בגדה. למרות זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט הורה להסיר החל היום את הסגר על יהודה ושומרון. במקביל, חיל האוויר תקף הלילה יעדי טרור ברצועה בתגובה לרקטה ששוגרה אתמול לעבר שדרות.

המצוד אחר המחבלים\\קרדיט: דוברות המשטרה

 

בריחת האסירים מכלא גלבוע חקירה מחבלים זכריה זביידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד