י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אקדמיה פתוחה לכולם

זינוק במספר החרדים באקדמיה: למעלה מ-15,000 סטודנטים חרדים בשנה"ל האחרונה

האוניברסיטה הפתוחה מזנקת כאשר היא אחראית על 25% מסך הגידול במספר החרדים באקדמיה

זינוק במספר החרדים באקדמיה: למעלה מ-15,000 סטודנטים חרדים בשנה"ל האחרונה
בוגר ה"פתוחה" צילום: יח"צ

נתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מגלים כי בשנת הלימודים החולפת, זינק מספר הסטודנטים החרדים ב15%, ביחס לשנת הלימודים הקודמת. את הגידול במספר הסטודנטים החרדים בהשכלה הגבוהה מובילה האוניברסיטה הפתוחה עם גידול של 22% לעומת שנת הלימודים הקודמת.

לפי נתוני הלמ"ס, בשנת הלימודים תשפ"א למדו במוסדות להשכלה גבוהה 15,350 סטודנטיות וסטודנטים מהציבור החרדי, לעומת 13,400 בשנת הלימודים תש"פ. נתונים אלה מצביעים על קצב גידול כפול מקצב הגידול בחברה הכללית.

על פי ההערכות הגידול המשמעותי במספר הסטודנטים החרדים, הינו חלק מהשפעות הקורונה והרחבת השימוש באמצעי לימוד מקוונים. הערכות אלה, נתמכות בנתוני הגידול של האוניברסיטה הפתוחה שאחראית על רבע מסך הגידול של הסטודנטים החרדים במוסדות להשכלה גבוהה.

לפי נתוני האו"פ, בשנת הלימודים תשפ"א חל גידול משמעותי במספר הסטודנטים החרדים. 2713 סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי למדו בשנה"ל תשפ"א באוניברסיטה הפתוחה, לעומת 2228 בשנת הלימודים תש"פ. עלייה של כ-500 סטודנטים.

לדברי ד"ר מושיק לביא סמנכ"ל חדשנות ויזמות באוניברסיטה הפתוחה: "הציבור החרדי מצביע ברגליים ובוחר באפשרות הטובה ביותר לשלב אורח חיים חרדי ולימודים אקדמיים איכותיים. האוניברסיטה הפתוחה ערוכה ללימוד מרחוק בצורה אופטימלית, בימי קורונה כבימי שגרה, האפשרויות המגוונות ללמידה אקדמית גורמות לסטודנטים החרדים לבחור בנו להצליח בלימודים אקדמיים מאתגרים. מבחינת האוניברסיטה הפתוחה 2,713 סטודנטים חרדים הם רק תחילת המגמה, יש לנו רצון ויכולת לקלוט עוד אלפים רבים של חרדים וחרדיות כחלק מהחזון לאפשר את קיומה של הקהילה שמשלבת בין אורח חיים חרדי לבין השכלה אקדמית ופרנסה טובה. אנו גאים בסטודנטים שלנו ונמשיך לתמוך וללוות אותם בדרך להצלחה".

האוניברסיטה הפתוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד