י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מה שרואים מכאן

בנט שוקל להחזיר מזוודות הכסף לחמאס? "נבחנות אלטרנטיבות"

למרות מחאותיו בתקופת כהונת נתניהו נגד העברות מזוודות הדולרים מקטאר לרצועת עזה, ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להחזיר את הכנסת הכסף הקטארי לרצועה • לשכת רה"מ: "נבחנות אלטרנטיבות"

בנט שוקל להחזיר מזוודות הכסף לחמאס? "נבחנות אלטרנטיבות"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות המחאות של בכירי הממשלה כיום בשבתם באופוזיציה נגד מזוודות הכסף הקטארי שהועברו לרצועה בתקופת כהונת נתניהו, וההבטחה של הממשלה החדשה שלא תנהג בצורה דומה, היום (ראשון) מתפרסם כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להחזיר את הפרקטיקה של מזוודות הכסף לרצועה, במטרה להגיע לרגיעה ביטחונית.

לפי הפרסום של ניר דבורי ב-'N12' לאחר דיונים רבים שקיים בנט בנושא, הוא ראה כי אין פתרון אחר מלבד הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה. רק לפני מספר חודשים אמר בנט כי "מזוודות הדולרים לעזה צריכות לעבור מהעולם - דברים ישתנו", נראה כי כעת הדברים נראים אחרת וכאמור ראש הממשלה שוקל לחזור לפרקטיקה הישנה של העברת מזוודות הדולרים לרצועה.

דבורי כותב כי במערכת הביטחון ניסו למצוא פתרון חלופי באמצעות העברת כסף לנזקקים על ידי בנק של האו"ם, אך כאשר ישראל התעקשה שגם הכסף של הפקידים יעבור במנגנון חדש באמצעות בנקים אמריקניים והרשות הפלסטינית - הדבר נתקע.

בלשכת רה"מ הגיבו לפרסום: "כפי שפורסם באופן רשמי, המענק הקטארי לנזקקים ברצועת עזה הוסדר ע"י מנגנון בשיתוף עם האו"ם, כאשר המענק מועבר בתלושים ולא במזוודות עם כסף מזומן כפי שקרה בעבר.

בנוגע לחלק השלישי במענק, נבחנות אלטרנטיבות שונות על ידי מערכת הביטחון.

לכשיימצא מתווה ראוי שמבטיח שהכסף לא יגיע לפעילות טרור, הוא יוצג על ידי שר הביטחון לראש הממשלה. המתווה הקודם לא יחזור על עצמו.

ראש הממשלה יגבש עמדה לאחר שיוצגו לו האפשרויות השונות".

קטאר רצועת עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד