י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בין אדם לחברו

האדמו"ר קרא בדרשה לא לחנות על המדרכה

מאות נהרו בצהרי שבת האחרונה להשתתף בדרשת שבת שובה המסורתית של האדמו"ר משבט הלוי שמכהן גם בפועל כגאב"ד וכרב שכונת זכרון מאיר בבני ברק. האדמו"ר התמקד בדרשה גם בנושאי ובענייני השכונה והעיר וביקש לא לחנות על המדרכה, לא להתיז מים בחורף, ולא לרכב עם אופניים חשמליים על המדרכה

האדמו"ר קרא בדרשה לא לחנות על המדרכה
האדמו"ר משבט הלוי בהתרת נדרים בער"ה צילום: שוקי לרר

מאות חסידים ורבים מתושבי העיר בני ברק ובראשם רבנים ומורי הוראה נהרו בצהרי השבת האחרונה להשתתף בדרשת שבת שובה המסורתית שנשא האדמו"ר משבט הלוי, הממשיך במסורת סבו בעל ה'שבט הלוי' ואביו בעל ה'מחשבת הלוי' זצ"ל. 

האדמו"ר פתח בראשית הדרשה בדברי דרוש ופלפול בסוגיית סוכה שאולה והמסתעף. בשיאה של הדרשה פתח בדברי חיזוק והתעוררות, ועורר להתכונן כראוי וכיאות לקראת היום הקדוש. 

בהמשך אמר "שכשם שאנו מתקנים את דרכינו בעניינים שבין אדם למקום כך גם עלינו לדעת שעבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חברו".

האדמו"ר אמר שברצונו להתייחס לכמה נושאים הנוגעים לענייני השכונה שכונת זכרון מאיר: "הנה כידוע רחובותיה של העיר בני ברק ושכונת זכרון-מאיר בפרט צרות ולא משופעות בהרבה מקומות חניה, ומכיוון שכך מתירים לעצמם רבים מבעלי הרכבים להחנות את רכבם על המדרכות מקום הילוכם של הולכי הרגל".

כאן שאל הרבי, הרי זה מיצר שהחזיקו בו רבים אסור לקלקלו, מה ההיתר לגרום לאנשים ואף לילדים רכים שירדו לכביש עקב אי יכולתם ללכת במדרכה כראוי, זה דבר גובל בפיקוח נפש ממשי, אמר הרבי.

עוד התריע וביקש מהציבור, שהנה מתקרבים כעת ימי החורף, וחובה על בעלי הרכבים לזכור בימות הגשמים את הולכי הדרכים ולא להיכנס בשעטה לתוככי שלוליות המים שעל ידי זה ניתזים מים לעבר הולכי הרגל, וחוץ מאי נעימות שיש בדבר לפעמים זה גם גובל בנזק ממוני.

בנוסף, גם ביקש מרוכבי האופניים החשמליים להקפיד לא לרכוב על המדרכות, שגם זה מבהיל את בני האדם ולפעמים אף מזיק בנזקי גוף ה"י , סיכם הרבי משבט הלוי.

 

הרב יוסף בנימין וואזנר זכרון מאיר שבט הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד