י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פסילת רשיון לשנה לנהג שדרס ילד סמוך לבית הספר

לפני כשבע שנים פגע נהג בילד בן 12 סמוך לבית הספר בו למד • השופטת ציינה כי הנהג נסע במהירות שאינה סבירה, ולא איפשר לעצמו לבלום בזמן

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי

בימ"ש השלום לתעבורה בירושלים, גזר שנת פסילת רשיון לנהג שדרס ילד בן 12 בסמוך לבית ספרו.

התאונה ארעה לפני כ-7 שנים בשעות הבוקר. הילד, שהיה בתפקיד במשמרות הזה"ב, רץ במעבר החציה כאשר הנהג פגע בו. על פי אחד העדים בבית המשפט, נסע הנהג במהירות של כ- 60-70 קמ"ש, אך הנהג חזר וטען כי הוא נסע במהירות של 50 קמ"ש, שהיא המהירות המקסימאלית המותרת.

השופטת מרים קסלסי לא קיבלה את טענת הנהג הנאשם וקבעה כי הוא נסע במהירות שהייתה בלתי סבירה בתנאי הדרך. כלומר, הנהג יכול היה לצפות, כי בשעות הבוקר יחצו תלמידים את מעבר החצייה בהליכה או בריצה ולכן היה עליו לנסוע באופן שיוכל לבלום. השופטת ציינה, כי מהירות בלתי סבירה במקרה זה, היא מהירות שעולה על 31 קמ"ש. לכן, קבעה השופטת, אין ספק כי בכל מקרה הנהג נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך.

בנוסף ציינה השופטת לגבי הנהג, כי "לחובתו 68 הרשעות קודמות שונות ומגוונות לרבות עבירות של מהירות, נהיגה שלא זהירות ופקיעת רשיון נהיגה למעלה מששה חודשים וכן עבר פלילי". עוד ציינה השופטת, כי העובדה שנאשם נהג באותו היום ברכב הסעות, היא סיבה נוספת להחמרה בעונשו.
לגבי עונשו של הנהג, ציינה השופטת, כי "מצויים עשרות גזרי דין מהשנים האחרונות בהם חומרת הענישה באה לידי ביטוי בתקופת פסילת רישיון הנהיגה ולא בהשתת עונש של מאסר בפועל".

עונשו של הנהג הפוגע נקבע לשנת פסילת רשיון, שלושה חודשי מאסר על תנאי ושנת פסילה נוספת על תנאי.

מעמותת 'אור ירוק' מסרו בתגובה: "על המדינה לבנות יותר פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים, בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, כדי לרסן את מהירות הנסיעה. מהירות נסיעה נמוכה יכולה לעשות ההבדל בין חיים ומוות".
נהג דריסה שלילה מהירות מופרזת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד